Afrikanskt eller Amerikanskt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • December 2004
    • 3060

    #16
    Du får ett subtilt "intressant" beteende på många tanganyika-mörtar som de substratlekande arterna, men även munruvare som ex sandciklider, Xenotilapia papilio är
    en Kandidat som ja själv suktar efter
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)

    Kommentar

    • dahlgren
      Användare
      • October 2012
      • 6

      #17
      Ursprungligen postat av Kawasa
      Hej där, jag har kört med afrikanska cikilder förr och kan hålla med dig lite granna när det gäller "lika intressanta som ett stim mörtar?" med skillnaden att de är mer färg granna. När det gäller beteende så har både CA och SA ett betydligt mer intressant sådant. Detta kan jag intyga då jag satt en stor del av mina tonår och stirrade in i mina två akvarium som jag hade i sovrummet.

      Sen så är det så att man inte alltid behöver proppa karet med en massa växter! Vad tycker du om de bifogade bilderna?



      sorry fick ta bort en bild då den var på tok för stor
      Snyggt! Är det ditt? Fast jag håller gärna rikligt med växter då jag gillar "djungel-känslan".

      Kommentar

      • Kawasa
        Användare
        • September 2012
        • 840

        #18
        Nope inte mitt! Men jag kör med samma koncept
        Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

          #19
          Läckert med lutningen av botten.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Kawasa
            Användare
            • September 2012
            • 840

            #20
            Yes jag tycker precis desamma DaRae! Brukar köra med det själv

            Är lite sur över att Nikon kör med en unik usb koppling som är mindre än micro usb, har sumpat kabeln och kan inte föra över några bilder längre
            Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

              #21
              kan inte föra över några bilder längre
              Köp en kortläsare, så är problemet löst! Kostar ju bara några tior och det går mycket fortare att föra över bilder!
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • Kawasa
                Användare
                • September 2012
                • 840

                #22
                Perkele det hade jag inte tänkt på, ska kolla upp en så fort så möjligt.
                Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

                Kommentar

                • affealien
                  Användare
                  • January 2012
                  • 1157

                  #23
                  Min Nikon D90 har vanlig mini usb som de flesta kameror och liknande. Svårt att tro de har nått special på andra modeller.
                  Micro usb är det som alla smartphones, utom Apple då, har.
                  Men annars så är kortläsare mycket smidigt.
                  Mvh
                  //Alf

                  Kommentar

                  • Kawasa
                    Användare
                    • September 2012
                    • 840

                    #24
                    Låter bra affealien, tyvärr så passar ordspråket "man får det man betalar för" i mitt fall, det är dessvärre en speciell kontakt till min kamera som kallas UC-E6, se länk nedan:

                    Köp USB-Kabel Mini UC-E6 kontakt till digitalkameror online hos oss på 24.se. Alltid i lager, snabb leverans och låg fraktkostnad.


                    Jag tror förresten att min bärbara har en inbyggd kortläsare, ska kolla när jag kommer hem.
                    Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

                    Kommentar

                    • dahlgren
                      Användare
                      • October 2012
                      • 6

                      #25
                      Apropå Nikon-kameror och kortläsare så skaffade jag mig ett akvarium. Fast det vart inte som jag tänkt mig.. blev ett 130 + 25 liter saltkar

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

                        #26
                        Ursprungligen postat av dahlgren
                        Apropå Nikon-kameror och kortläsare så skaffade jag mig ett akvarium. Fast det vart inte som jag tänkt mig.. blev ett 130 + 25 liter saltkar
                        Oj, sorry för alla off topic inlägg din start inpirerande en hel del med andra ord.

                        Kul med salt, blev det fiskar också?
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • dahlgren
                          Användare
                          • October 2012
                          • 6

                          #27
                          Nej, även om det förmodligen finns kvar lite bakteriekultur tänkte jag starta upp långsamt. Så det ska väl puttra i några veckor

                          Kommentar

                          Arbetssätt...