Mitt Sydamerikaprojekt blev ju ett "asienprojekt" istället. Mycket pga att jag blev "tvungen" att flytta fiskar som gick i en burk som skulle bort. Burken har sakta men säkert fått växa fram och det har inte gått så mycket fisk i den. När det gäller Asien får man ju inte vara allt för biotopnördig eftersom Asien är stort och man får ta lite här och lite där Inte som Malawisjön direkt.
För närvarande har jag:
Microrasbora sp. 'Galaxy' (galaxyrasbora) 10-15 st ska kompletteras med ca 5 st till.
Puntius erythromycter "Red Lipstick" en grupp med 10 stycken. 2 hanar 8 honor.
Grönlingar ett par. Sewellia av någon sort. Borneosucker tror jag dom kallas.
Funderar på att flytta kampfisken. Den ger verkligen färg till burken och har lite storlek vilket dom andra firrarna saknar. Men han är för jäkla seg vid matning, dom andra är som stridsflygplan i jämförelse med ett glidflygplan
Har kollat lite på Etroplus maculatus . Är det något som går att få tag på?
För närvarande har jag:
Microrasbora sp. 'Galaxy' (galaxyrasbora) 10-15 st ska kompletteras med ca 5 st till.
Puntius erythromycter "Red Lipstick" en grupp med 10 stycken. 2 hanar 8 honor.
Grönlingar ett par. Sewellia av någon sort. Borneosucker tror jag dom kallas.
Funderar på att flytta kampfisken. Den ger verkligen färg till burken och har lite storlek vilket dom andra firrarna saknar. Men han är för jäkla seg vid matning, dom andra är som stridsflygplan i jämförelse med ett glidflygplan
Har kollat lite på Etroplus maculatus . Är det något som går att få tag på?
Kommentar