Tänkte starta en tråd där jag kan visa lite bilder på en del av mina sydamerikanare..Fråga om det är något ni undrar. Börgar med en Aequidens pallidus hane. Har 3+3 av dessa. Hanen är ca 18cm. I bakgrunden är dett en Hypselecara temporalis hane ca 25cm.
Mina sa-ciklider
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Några bilder på Aequidens diadema (Janaro Herrera) VF. Har 6st på 11-15cm. Troligtvis 3+3 eller 4+2. -
-
Tänkte starta en tråd där jag kan visa lite bilder på en del av mina sydamerikanare..Fråga om det är något ni undrar. Börgar med en Aequidens pallidus hane. Har 3+3 av dessa. Hanen är ca 18cm. I bakgrunden är dett en Hypselecara temporalis hane ca 25cm.janKommentar
-
Och sista arten för denna gång Cichlasoma amazonarum .
Har 1+1 av sessa. Har även C.pusilum och C.portalagrense. Den sistnämde köpte jag ganska nyligen och dom är ganska små.Kommentar
-
Tackar så mycket. Mina sydamerikanare är uppdelade i tre akvarium 660l,540l och 325l. Matar med pellets,räkor,mysis,mask mm. Har både ytterfilter och innerfilter i de två större karen och 325l har jag två innerfilter. Byter ca 35-50% vatten var vecka. Bara vanligt kranvatten..Kommentar
-
-
Härliga bilder.
Cichlasoma amazonarum hur är de i karet, lugna, håller sig när botten?
Gräver de mycket och är de snälla mot andra fiskar?
Är lite sugen på ett par sådana själv nämligen.Mvh
//AlfKommentar
-
-
-
Kommentar
-
Härliga bilder.
Cichlasoma amazonarum hur är de i karet, lugna, håller sig när botten?
Gräver de mycket och är de snälla mot andra fiskar?
Är lite sugen på ett par sådana själv nämligen.Kommentar
-
-
Jag gillar det trubbiga ansiktet och färgsättningen på dem. Blir nog att försöka jaga reda på ett par efter jag gjort mig av med ett av flaggciklid paren.Mvh
//AlfKommentar
-
Cichlid-PowerKommentar
Kommentar