Suck... trots bättre vetande så kunde jag inte låta bli att släppa ner 10 dyra och läckra Dolkstyngstetror tillsammans med min halvvuxna flowerhorn. Hade en naiv uppfattning att det skulle funka... corydoras rör han inte, och sen är han tjock och klumpig. Har mest sjå att hålla koll på vart honan gömmer sig.
Funkade fint till lampan slocknande. Han äter dyrare än husse kan man säga...
Tidigare (5 år sedan) så hade jag framgång Trimac/Citrinellum/Loiselli/crenicichla med skivtetror och flaggtetror/fei feng. Men nuvarande kar på 350 känns för litet för flaggtetror. Möjligen skivtetror.
Tips på nåt annat? Sorgmantlar vet sen tidigare att det inte funkar.
Nåt som inte ointelligent går ned på botten och blir mat så fort lampan släcks.
FH/Trimac är ju inte rovfiskar direkt (som gäddciklid, parachromis etc), kanske nåt halvstor och snabbt? Eller väääldigt litet? Nåt som inte ses som mat, utan bara jagas i väg när han ilsknar till,
Dela mer er av erfarenheter... denna frågeställning poppar ju med jämna mellanrum och alltid har någon lyckats med någon ny kombo.
Annars får det väl bli ett gäng silverdollars igen
Edit: min två Corydoras Metae är resten av ett stim jag skaffade 2003... tufft par som överlevt akvarieläck (total) och diverse ruskiga fiskpolare. Borde skaffa lite yngre kompisar.
Funkade fint till lampan slocknande. Han äter dyrare än husse kan man säga...
Tidigare (5 år sedan) så hade jag framgång Trimac/Citrinellum/Loiselli/crenicichla med skivtetror och flaggtetror/fei feng. Men nuvarande kar på 350 känns för litet för flaggtetror. Möjligen skivtetror.
Tips på nåt annat? Sorgmantlar vet sen tidigare att det inte funkar.
Nåt som inte ointelligent går ned på botten och blir mat så fort lampan släcks.
FH/Trimac är ju inte rovfiskar direkt (som gäddciklid, parachromis etc), kanske nåt halvstor och snabbt? Eller väääldigt litet? Nåt som inte ses som mat, utan bara jagas i väg när han ilsknar till,
Dela mer er av erfarenheter... denna frågeställning poppar ju med jämna mellanrum och alltid har någon lyckats med någon ny kombo.
Annars får det väl bli ett gäng silverdollars igen
Edit: min två Corydoras Metae är resten av ett stim jag skaffade 2003... tufft par som överlevt akvarieläck (total) och diverse ruskiga fiskpolare. Borde skaffa lite yngre kompisar.
Kommentar