375 Tanganyika

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dezplay
    Användare
    • September 2008
    • 235

375 Tanganyika

Tjo

Har länge velat starta upp ett kar med denna inrikning men aldrig slått slag i saken. Men nu i veckan så hände det:-) det är alltså ett 375 liters 150x50x50. arterna jag har än så länge är 4 N. Pulcher 4 L. Wauhtioni och 4 J. Marlieri.

Vad säger ni experter? är det lagom med fisk eller kan jag fylla upp med nån mer art? och har ni nått förslag vad som skulle kunna passa?

/Micke
  • Pierre_N
    Användare
    • March 2004
    • 772

Du kan definitivt stoppa i någon mer art tycker jag. Kanske 15st Cyprichromis leptosoma , de konkurrerar inte med dina tidigare invånarna om stenarna och vill ha liknande käk.

Alternativt om du har väldigt mycket sten så väntar du ett tag tills dina N.pulcher har tagit över akvariet. Då kan du köpa ett gäng Altolamprologus compressiceps /calvus för att försöka hålla ner antalet yngel. Jag har inte testat detta själv men det finns säkert någon här som testat och kan svara på om ett gäng altos klarar av att hålla ner yngelantalet eller om det förr eller senare spårar ut i alla fall. Då får du helt enkelt gallra för hand.

Mvh Pierre

Kommentar

• dezplay
      Användare
      • September 2008
      • 235

hehe kul att du säger leptosoma, jag var nämligen inne på att köpa ett gäng sådana men min zoohandlare hade tyvärr bara fått hem honor av sin leverantör Men nästa gång kanske det kommer med några hanar. Så man får vänta och se.

Ja dom ska va ena riktiga yngelmaskiner daffodilerna har jag hört. Men jag har hungriga CA ciklider i källaren som inte säger nej till lite yngel ibland

Här är en bild på en av snäcklekarna... vilken art är det egentligen? tror det kan va nån annan än det jag skrev ovan.

Kommentar

• cichlids4fun
        • April 2002
        • 3109

Ursprungligen postat av dezplay
        hehe kul att du säger leptosoma, jag var nämligen inne på att köpa ett gäng sådana men min zoohandlare hade tyvärr bara fått hem honor av sin leverantör Men nästa gång kanske det kommer med några hanar. Så man får vänta och se.

Ja dom ska va ena riktiga yngelmaskiner daffodilerna har jag hört. Men jag har hungriga CA ciklider i källaren som inte säger nej till lite yngel ibland

Här är en bild på en av snäcklekarna... vilken art är det egentligen? tror det kan va nån annan än det jag skrev ovan.
        Tja. jo det är ingen wauthioni iaf skulle tippa på en L. hecqui http://www.ciklid.org/artregister/ar...rt.php?ID=1152 en riktigt elak sort isf
        Mvh
        Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• dezplay
          Användare
          • September 2008
          • 235

Ursprungligen postat av cichlids4fun
          Tja. jo det är ingen wauthioni iaf skulle tippa på en L. hecqui http://www.ciklid.org/artregister/ar...rt.php?ID=1152 en riktigt elak sort isf
          jag hörde med han i affären där jag köpte dom och det ska vara L Boulengeri.

Kommentar

• cichlids4fun
            • April 2002
            • 3109

jag hörde med han i affären där jag köpte dom och det ska vara L Boulengeri.

jo det kan nog stämma, har haft dem oxå förut och de liknar dem, men om man kikar i artregistret måste det ju va nåt knas, ser ju ut som hybrid mellan boulengeri och ornatipinnis
            Mvh
            Peter

Kommentar

• dezplay
              Användare
              • September 2008
              • 235

mmm ser ju inte helt samma ut som i artregistret... får vänta tills dom färgar lite mer då ser man nog tydligare vad det kan vara :-)

Kommentar

• cichlids4fun
                • April 2002
                • 3109

mmm ser ju inte helt samma ut som i artregistret... får vänta tills dom färgar lite mer då ser man nog tydligare vad det kan vara :-)
                nja tror att dina är boulengeri faktiskt, det är artregistret som är fel
                Mvh
                Peter

Kommentar

Arbetssätt...