Kön på Eldbuk. Bild !!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ciklidtok
    Användare
    • September 2008
    • 506

Kön på Eldbuk. Bild !!!

Har köpt 4 eldbikar, de är rätt små, så jag vet inte om det går, men jag skulle vilja ha dem könsbestämda ....Om det är möjligt

Tänkte någon här inne kanske var duktig på detta Så jag slänger upp en bild vardera på dem .....och håller tummarna.

Jag funderar även på att köpa 2-3 st. till, är det en bra eller en dålig ide ??

Bild 1

Bild 2

Bild 3

Bild 4
    www.ciklidtok.weebly.com
    *720 liter
    *375 liter
    *300 liter
    *275 liter
    *112 liter
  • Mikael W
    NCS Medlem

• August 2002
    • 8618

1,2 och 4 ser ut som hannar, 3an som en hona. Går då bara på fenspetsarna (rygg- ooch anal-), det är förstås osäkert på unga fiskar.

Att skaffa 2-3 till är en god idé (förutsatt att de är friska), då får du bättre chans att ett lämpligt par bidlas, och är de nya av annan stock får du kanske mer genetisk variation.
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Ciklidtok
      Användare
      • September 2008
      • 506

Ursprungligen postat av Mikael W
      1,2 och 4 ser ut som hannar, 3an som en hona. Går då bara på fenspetsarna (rygg- ooch anal-), det är förstås osäkert på unga fiskar.

Att skaffa 2-3 till är en god idé (förutsatt att de är friska), då får du bättre chans att ett lämpligt par bidlas, och är de nya av annan stock får du kanske mer genetisk variation.
      Då köper jag några stycken till. Men jag vill gärna vänta lite, vill inte lägga för hög belastning på vattnet innan det har blivit stabilare vattenvärden. har gjort en omstart på det karet, jag bytte ut allt vatten, förutom några liter som jag inte kunde suga upp med slangen,. men jag har inte rört grus och inredning, och jag kramade ur filtren, men det var endast på grund av att utblåset var nästan obefintligt

Handlaren använder sig av både Imazo och Akvarieteknik, men jag tar från AT, litar inte på kvaliteen från Imazo, har haft väldig otur med fisk därifrån
      www.ciklidtok.weebly.com
      *720 liter
      *375 liter
      *300 liter
      *275 liter
      *112 liter

Kommentar

• Ciklidtok
        Användare
        • September 2008
        • 506

Blev ingen vänta av inte det fanns 6 st. hemma hos en annan handlare, de köpte jag. De är ungefär lika stora som de jag har, 2 var något större
        www.ciklidtok.weebly.com
        *720 liter
        *375 liter
        *300 liter
        *275 liter
        *112 liter

Kommentar

Arbetssätt...