F1:or Jack dempsey

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem

• November 2005
    • 1297

F1:or Jack dempsey

Ja nu har Glaser fått in F1r av Jack dempsey. Rocio otofaciata Chiapas

Vore väldigt kul att se hur sådana ser ut vuxna och utfärgade......
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9104

Bara att beställa och dokumentera!
    Kan ju bli en intressant artikel i CB nästa år!
    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• RobinH
      Användare
      • August 2008
      • 2150

Chiapas det är ju inte ens en specifik fångstplast, chiapas är ett stort "område"/stat i mexico.
      Frågan är ju om det verkligen är F1 eller inte, jag anser att om man benämner vildfångad eller F1 och inte vet fångstplats, då är det värdelöst!
      CA

Kommentar

• Tisse89
        Användare
        • January 2011
        • 328

Ursprungligen postat av RobinH
        Chiapas det är ju inte ens en specifik fångstplast, chiapas är ett stort "område"/stat i mexico.
        Frågan är ju om det verkligen är F1 eller inte, jag anser att om man benämner vildfångad eller F1 och inte vet fångstplats, då är det värdelöst!
        Håller inte riktigt med! VF har ett naturligt beteende i karet, samt att de inte är urvalsodlade eller dylikt! Men visst är det skoj med fångstplats!

MVH
        CA

Parachromis loisellei
        Cryptoheros sajica
        Hypsophrys nicaraguensis

SA

Pterophyllum altum

< 2124L >

Kommentar

• RobinH
          Användare
          • August 2008
          • 2150

Ursprungligen postat av Tisse89
          Håller inte riktigt med! VF har ett naturligt beteende i karet, samt att de inte är urvalsodlade eller dylikt! Men visst är det skoj med fångstplats!

MVH
          Jo visst är det så det tycker jag med, men det var inte så jag menade!
          Jag menar att om det inte finns någon noterad fångstplats så är chansen större att det inte är någon vildfångad el. F1.
          Jag har sett många fiskar som det står vf och så kollar man in i karet oxå går där 30st som är nästan exakt lika stora?? hhmm oxå finns det ingen fångstplats bara att dom är vf! Det tycker jag är rätt osanolikt även om det stämmer i vissa fall, så om det finns en fångstplats noterad så är ju chansen större att det stämmer eller hur.
          Jag kan oxå sälja en kull som VF och få bättre betalt för dom
          CA

Kommentar

• Rivulatus
            Användare
            • December 2002
            • 811

Känns ändå som Glaser borde ha rätt bra koll på sina exportörer? En del fisk är odlade i landet i bassänger och exporteras som f1 istället, kan vara en anledning till att dom inte skriver ut floden kanske? Tror inte man skulle bli besviken dock.. hmm sugen
            SA:

Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
            Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

Kommentar

Arbetssätt...