Senaste ämnen / Nya inlägg

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Per B
    Användare
    • September 2005
    • 1250

Senaste ämnen / Nya inlägg

Jag går alltid in på forumet via bokmärket "Nya inlägg":

Under en längre tid har jag märkt att funktionen är opålitlig, den listar inte nya inlägg sedan jag senast var inne. Väljer jag att gå in via mitt bokmärke - eller klickar på rullgardinsmenyn "Forum/Senaste ämnen" - så visar den tex nu:

"Tyvärr, det finns inga nya ämnen att visa.
    Du kan söka efter ämnen som har uppdaterats under de senaste 24 timmarna, här".

Väljer jag rullgardinsmeny "Nya inlägg" från den undre menyraden och sedan "Senaste fyra timmarna" får jag inlägg från 18:55 igår och fram till nu (knappt ett dygn alltså - inte de senaste fyra timmarna).

Jag har gått igenom mina cookie-inställningar och hittar inget fel, är det fler här som har samma bekymmer? Är det ett fel som redan är känt?
    mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Inget som är känt, kör du tapatalk?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Per B
      Användare
      • September 2005
      • 1250

Nej, jag kör via datorn: Win 7 och FF 15.0.1

Edit: Nu har jag testat även i IE 9.0.8 och får fram samma fel. Då kan det väl inte vara cookie-relaterat?

Edit 2: Testat även via mobilens internetbrowser; samma fel!
      Senast redigerad av Per B; 30 September 2012, 19:04.
      mvh Per

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Vet inte hur det fungerar fullt ut men det är en inbyggd funktion i vbulletin. Vi byter strax till ny version kanske funkar det bättre då.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Per B
          Användare
          • September 2005
          • 1250

Jag är inte riktigt säker men funderar på om felet uppstod när vi blev hackade? Hur som helst, hoppas ny vbulletin löser problemet.
          mvh Per

Kommentar

• Joakim Draktoft
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 7334

Rullgardinsmenyn du relaterar till modifierades av oss för ett antal år sedan, baserat på de kommandon som gällde för dåvarande version. Låter konstigt om det det fungerar annorlunda nu än strax före attacken. Annars skulle man eventuellt kunna relatera det till att det förändrats vid en höjning av version.

I kommande version av forumet så finns endast funktionen 'Nya inlägg' i default konfiguration, där den baserar detta på senaste inloggningstillfälle.
            Joakim Draktoft
            f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Mikael W
              NCS Medlem

• August 2002
              • 8621

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
              I kommande version av forumet så finns endast funktionen 'Nya inlägg' i default konfiguration, där den baserar detta på senaste inloggningstillfälle.
              Blir det olika sökresultat beroende på
              a) om man är inloggad eller gäst
              2) om man använder olika datorer
              mvh
              Mikael W
              (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Per B
                Användare
                • September 2005
                • 1250

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                Rullgardinsmenyn du relaterar till modifierades av oss för ett antal år sedan, baserat på de kommandon som gällde för dåvarande version. Låter konstigt om det det fungerar annorlunda nu än strax före attacken. Annars skulle man eventuellt kunna relatera det till att det förändrats vid en höjning av version.

Förändring vid höjning av versionen låter rimligt. Hur som helst så ger "Nya inlägg" nu:

"Tyvärr, det finns inga nya ämnen att visa.
                Du kan söka efter ämnen som har uppdaterats under de senaste 24 timmarna, här."

...trots att jag inte varit inne på forumet på hela dagen!
                mvh Per

Kommentar

• Per B
                  Användare
                  • September 2005
                  • 1250

Ursprungligen postat av Mikael W
                  Blir det olika sökresultat beroende på
                  a) om man är inloggad eller gäst
                  2) om man använder olika datorer
                  Efter vad jag förstår så bygger funktionen på användare, inte på IP-numret. Som gäst fungerar alltså inte "Nya inlägg" eftersom funktionen inte kan skilja på gäst och gäst. Av samma skäl (vilket jag testat) så kan funktionen identifiera dig då du är inloggad som användare. Oavsett om du springer mellan olika datorer ser alltså systemet när du var inne senast (även om det var på en annan dator).
                  mvh Per

Kommentar

• Mikael W
                    NCS Medlem

• August 2002
                    • 8621

Hmm. Både Forum/Senaste inlägg och Nya inlägg/Visa alla nya inlägg visar just nu ett tiotal trådar, och samma i bägge, och oberoende av om jag är gäst eller inloggad. Men det kan ju bero på att jag är en klåpare när det gäller datamaskiner.
                    mvh
                    Mikael W
                    (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

Arbetssätt...