Går det att ha kräftor av nått slag ihop med CA, blev lite nyfiken bara
Kräftor
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
Jodå det finns gott om kräftor för akvarium, men i Sverige riskerar du upp till 6 månader fängelse om du har utländska kräftater.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Det är för stora risker att de sedan placeras ut i naturen och sprider sjukdomar eller konkurerar ut inhemsak så därför tar man det säkra före det osäkra och förbjuder helt. Konsekvenserna blir för stora för att ta risken.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Hur var det med hummer och krabbor är inte de ok? Har för mig att finns djur som inte klassas som kräfta men liknar och att dessa är tillåtna?!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Det finns räkor som är till förvillning lika kräftor t.ex. många som visades på senaste ciklidstämman. Jag tror att alla dessa har gemensamt att de är rovdjur som passar dåligt med all fisk. Signalkräfta funkar annars bra, men är kanske inte så roliga.
Edit: Det är möjligt att endast sötvattensfamiljerna Astacidae (flodkräfta hör hit) Cambaridae och Parastacidae (signalkräfta hör hit) förbjudits, men inte saltvattensfamiljer som humrar.
Utländska krabbor och märlkräftor (ex. Hyaela azteca), hinnkräftor (Moina är inte svensk tror jag) är så vitt jag vet OK liksom förstås räkor och bladfotingar (Artemia).Senast redigerad av Ola Svensson; 01 October 2012, 09:40.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
Och så brukar dom större arterna CA gilla att äta kräftdjur, minns det då jag provade någon gång på tidigt 80 talSå den kombon är inte bra vare sig nu det är olagligt eller inte.
Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
Kommentar