Halloj!!
Återfallare i akvarieträsketallt efter ett uppehåll på ca 7 år .
Hade sist Malawi och innan det SA med fjärilar och växter . SEN kom barnen och allt föll i glömska tills i våras då jag var i källarn hos en kompis som hade ett tomt hörnakvarium stog o samlade damm. Någon vecka var det vattenfyllt fortfarande hos kompisen och det var kört ...
Denna gången var det TAnganyika som stog på listan över vill ha .
hade en bild av hur det skulle va .. Apelsiner o snäcklekare ...
Apelsinerna åt upp dom mindre snäcklekarna så spelsinerna åkte ur. Då fick Biffen stora hannen av snäckisarna spel vid ett vattenbyte o slog ihjäl dom andra ...
Hade fått med några troffar av en kille jag köpte lite begagnade pumpar av .. dom slogs mer med varandra o strök med dom oxå . mitt i detta saknade jag växterna malarna osv .. så att det var SA det skulle vara var det inte längre någon tvekan om ..
Idag i mitt huvudkar går det (Rio 300)
6 Orange head
8 Coryodas sterbai
2 små L201
2 små L205
1 liten L191
Någon ancistrus o någon neontetra finns det väl kvar ..
Vill ha något som går mer uppe i karet då det mesta går på bottennivå sas :-D
Funderar ett gäng mindre discusar och ett större gäng tetror av något slag
vi får se vart det landar .
Nu räcker det ju inte med att ha ett kar att ha fisk i .
150liters som innehåller 4 vf L007 och 8 L333 +Biffen. han är lite utanför sin biotop men det verkar inte gå någon nöd på han så tills han hittar någon som vill ha han får han väl hänga kvar däri ...
60 liters med ett par stycken Ancistrus + Ett par vildsångade Apistogramma Baenchi
ca 8liters med 6st små L333 och ca 20talet microsmå Orange headyngel
.
tanken är/vad att småkaren ska vara i pannrummet i källaren. men en vattenskada såg till att allt hamnade i vardagsrummet. med blandade knslor från "frun" :-D Får försöka ta ett bättre kort någon dag
Ja en bild på "fin"karet iaf .
Återfallare i akvarieträsketallt efter ett uppehåll på ca 7 år .
Hade sist Malawi och innan det SA med fjärilar och växter . SEN kom barnen och allt föll i glömska tills i våras då jag var i källarn hos en kompis som hade ett tomt hörnakvarium stog o samlade damm. Någon vecka var det vattenfyllt fortfarande hos kompisen och det var kört ...
Denna gången var det TAnganyika som stog på listan över vill ha .
hade en bild av hur det skulle va .. Apelsiner o snäcklekare ...
Apelsinerna åt upp dom mindre snäcklekarna så spelsinerna åkte ur. Då fick Biffen stora hannen av snäckisarna spel vid ett vattenbyte o slog ihjäl dom andra ...
Hade fått med några troffar av en kille jag köpte lite begagnade pumpar av .. dom slogs mer med varandra o strök med dom oxå . mitt i detta saknade jag växterna malarna osv .. så att det var SA det skulle vara var det inte längre någon tvekan om ..
Idag i mitt huvudkar går det (Rio 300)
6 Orange head
8 Coryodas sterbai
2 små L201
2 små L205
1 liten L191
Någon ancistrus o någon neontetra finns det väl kvar ..
Vill ha något som går mer uppe i karet då det mesta går på bottennivå sas :-D
Funderar ett gäng mindre discusar och ett större gäng tetror av något slag
vi får se vart det landar .
Nu räcker det ju inte med att ha ett kar att ha fisk i .
150liters som innehåller 4 vf L007 och 8 L333 +Biffen. han är lite utanför sin biotop men det verkar inte gå någon nöd på han så tills han hittar någon som vill ha han får han väl hänga kvar däri ...
60 liters med ett par stycken Ancistrus + Ett par vildsångade Apistogramma Baenchi
ca 8liters med 6st små L333 och ca 20talet microsmå Orange headyngel
.
tanken är/vad att småkaren ska vara i pannrummet i källaren. men en vattenskada såg till att allt hamnade i vardagsrummet. med blandade knslor från "frun" :-D Får försöka ta ett bättre kort någon dag
Ja en bild på "fin"karet iaf .
Kommentar