Svårt att förklara. Har haft hantlar flera gånger under 6-7år. Enligt mig är hantlar lite svårare att para ut. Har också flyttat på par som gått i grupp och fått problem. Vill inte svartmåla hantlar. Jag har också mycket goda erfarenheter fast som grupp på 5st. Därför hade jag satsat på chockladciklider 1+1 om karet är 375l + en art till. Hadde karet varit lite större hadde jag valt hantlar 2+2+ en art till.
Beslutsamhetsångest!! Choklad eller hantlar
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kunde tänka mig det... På båda svaren...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Tack för all input. Lutar just nu åt choklader, då jag som gammal växtakvarist har svårt att ha ett kar utan grönt i.Kommentar
-
Filtreringen i karet består av ett fluval 305 ytterfilter med biobollar samt en filter matta på 50*25*3cm med ett powerhead 600 l/h.
Räcker detta till 4 choklader?Kommentar
-
Jag har haft både vanlig och rödskuldrad hantel med växter och det har fungerat bra. Jag vet att andra har annan erfarenhet. Jag håller nog ändå på chokladciklid. En stor och lugn vänlig jätte i akvariet.
Här är min VF choklad hane:Kommentar
-
Riktigt trevlig bild olof!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar