Ja det har faktiskt hänt lite här.
Haft problem med Cyano med fått hjälp av Lasse med tipset om att dosera nitrat eftersom jag knappt hade utslag på testerna för de. Så började med det och rörde i sanden varje dag och det försvann helt. Men nästan direkt när jag slutade med nitratdoseringen återkom det så nu håller jag på och kämpar mot det igen. Mer fiskar och lite mer matning kanske kan hjälpa mig till rätsida med nitrat problemet så småningom.
Har investerat i en doserpump också men inte hunnit med att börja använda den ännu. Men har tänkt mäta värden i en vecka nu och se var de tar vägen och sedan börja köra doserpumpen också.
Det har tillkommit lite koraller och fiskar.
Korallerna som finns i burken är nu.
Sarcophyton glaucum
Cladiella sp. 01
Plerogyra sinuosa
Euphyllia paradivisa
Sedan en Grön bubbletip också.
Fiskväg så är det
1xZebrasoma scopas
5xAmblyglyphidodon ternatensis (guld/citron chromis)
Bjuder på lite bilder med.
Haft problem med Cyano med fått hjälp av Lasse med tipset om att dosera nitrat eftersom jag knappt hade utslag på testerna för de. Så började med det och rörde i sanden varje dag och det försvann helt. Men nästan direkt när jag slutade med nitratdoseringen återkom det så nu håller jag på och kämpar mot det igen. Mer fiskar och lite mer matning kanske kan hjälpa mig till rätsida med nitrat problemet så småningom.
Har investerat i en doserpump också men inte hunnit med att börja använda den ännu. Men har tänkt mäta värden i en vecka nu och se var de tar vägen och sedan börja köra doserpumpen också.
Det har tillkommit lite koraller och fiskar.
Korallerna som finns i burken är nu.
Sarcophyton glaucum
Cladiella sp. 01
Plerogyra sinuosa
Euphyllia paradivisa
Sedan en Grön bubbletip också.
Fiskväg så är det
1xZebrasoma scopas
5xAmblyglyphidodon ternatensis (guld/citron chromis)
Bjuder på lite bilder med.
Kommentar