Jag har svårt att se glädjen med att se ytan från sidan på varken salt eller sötvatten. Men mitt sötvattens kar är öppen uppifrån men har ram runt det så här blir det samma sak, man kan titta ner uppifrån när man gå nära.
Har en flickvän som inte tillåter mig ha hur många kar jag vill i vår 3:a, men har dealat till mig att få bygga ett 3-4000L kar sedan när vi köper hus som jag kan köra amazonas i så får leva med att ha 2 kar nu och en liten räkvas.
Vill rikta in mig på koraller för det är vad jag just nu är grymt intresserad av, så mycket annat än bara mata fiskar. Mjukisar och några LPS är väll tanken, gillar när det rör på sig lite i tanken. Men självklart blir det några fiskar ändå.
Teknik utöver skummare och pumpar har jag tänkt testa biopellets och Baling light.
Fisklista
Gobiodon histrio
Synchiropus splendidus
Salarias fasciatus
Pterapogon kauderni (måste kolla upp dessa mer hur de trivs i ett korallkar, vill egentligen bo i sjögräs)
Centropyge loricula
Koraller
Sarcophyton glaucum (Någon av Sarcophyton släktet i alla fall)
Sinularia mollis
Euphyllia paraglabrescens
Tridacna crocea (egentligen en mussla)
Men jag vet inte hur bra allt fungerar ihop osv så detta är bara en önskelista än så länge och sedan blir det mer som tillkommer ju mer jag läser på.
Kommentar