loisellie bråk

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • April 2002
    • 2277

loisellie bråk

Mina bägge hanar rök ihop igår och det grövsta ,, den lille kanske 15cm ska hela tiden
    testa den större som försvara sig så gott han kan tur han är större men ingen slagskämpe
    Trodde i min enfald att det skulle lugna ner sett bra ut länge då den större hade stora grottan men fick släppa den när Argenta gruppen kom i karet...ska starta upp ett mindre kar
    i eftermiddag så får den lille lugna ner sig där en månad iaf vill ge det en chans till
    gör jag fel tror ni ??? Den lille går i en fångst kasse nu chansar inte!!!
    Micke Jarhl Med akvarium!
  • DaRe
    NCS Medlem

• September 2009
    • 22826

Några skador?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• JockeB
      Användare
      • May 2004
      • 2964

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
      Mina bägge hanar rök ihop igår och det grövsta ,, den lille kanske 15cm ska hela tiden
      testa den större som försvara sig så gott han kan tur han är större men ingen slagskämpe
      Trodde i min enfald att det skulle lugna ner sett bra ut länge då den större hade stora grottan men fick släppa den när Argenta gruppen kom i karet...ska starta upp ett mindre kar
      i eftermiddag så får den lille lugna ner sig där en månad iaf vill ge det en chans till
      gör jag fel tror ni ??? Den lille går i en fångst kasse nu chansar inte!!!
      Alltid när man släpper i ny fisk i ett kar, så ska platserna i karet utstakas för alla, så när nya kommer så testar även dom gammla fiskarna, särskillt dom hanar med lägre status, att prova om dom inte kan klättra lite på rangen
      Kan ju också vara så att den stora hanen är äldre och börjar dala i sin styrka, då passar ju yngre starkare hanar på att testa läget.
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• Micke Jarhl
        Användare
        • April 2002
        • 2277

Ursprungligen postat av DaRe
        Några skador?
        nja några fjäll rök där och lite på stjärt fenan på den store men inget allvarligt såg ju det i tid som tur var kunde kanske slutat värre iofs ..det bästa av allt nu är att argenta hanen har vissat sig nu idag fasen ingen kamera blivit för senad jaja bilder kommer framöver ...grym och den store biffen chacomax hanen bryr sig inte märkligt glider bara förbi liksom .. startade upp mitt lilla 63 liter idag där får bråkstaken gå en tid iaf en månad sen provar vi igen...
        Senast redigerad av Micke Jarhl; 28 September 2012, 19:47.

Kommentar

• Micke Jarhl
          Användare
          • April 2002
          • 2277

Ursprungligen postat av JockeB
          Alltid när man släpper i ny fisk i ett kar, så ska platserna i karet utstakas för alla, så när nya kommer så testar även dom gammla fiskarna, särskillt dom hanar med lägre status, att prova om dom inte kan klättra lite på rangen
          Kan ju också vara så att den stora hanen är äldre och börjar dala i sin styrka, då passar ju yngre starkare hanar på att testa läget.
          jo sant de du säger revir gränserna ändrades på 10min när argenta gruppen släpptes i hoppas på en ny balans vi får se efter iaf en månad i hus arresten hehe

Kommentar

• JockeB
            Användare
            • May 2004
            • 2964

jo sant de du säger revir gränserna ändrades på 10min när argenta gruppen släpptes i hoppas på en ny balans vi får se efter iaf en månad i hus arresten hehe
            Håller tummarna att det löser sig Micke
            Mvh Jocke

Kommentar

• Micke Jarhl
              Användare
              • April 2002
              • 2277

Ursprungligen postat av JockeB
              Håller tummarna att det löser sig Micke
              lite lustigt är det att när en fisk lyfts bort kommer alla fram och visa sig i en homogen grupp
              kanske inget samband men iaf kanske en slump hehe..Argenta hanen behövde några dagar för att känna sig trygg.. kanske hungrig ? Ska tina lite käk så får vi se..

Kommentar

• JockeB
                Användare
                • May 2004
                • 2964

lite lustigt är det att när en fisk lyfts bort kommer alla fram och visa sig i en homogen grupp
                kanske inget samband men iaf kanske en slump hehe..Argenta hanen behövde några dagar för att känna sig trygg.. kanske hungrig ? Ska tina lite käk så får vi se..
                Att dom tillfälligt blev en "homogen" grupp har nog mera med störningsmomentet av att du var o rev i karet att göra
                Mvh Jocke

Kommentar

• Micke Jarhl
                  Användare
                  • April 2002
                  • 2277

Jo kanske.. tror åxo fångst kassen gjorde sitt inget de gillar blir lite skygga misstänksamma mot den hehe..

Kommentar

• JockeB
                    Användare
                    • May 2004
                    • 2964

Jo kanske.. tror åxo fångst kassen gjorde sitt inget de gillar blir lite skygga misstänksamma mot den hehe..
                    Tror jag det, hehe
                    Mvh Jocke

Kommentar

• jinnarparen
                      • April 2002
                      • 2670

Jag hade nog plockat bort den större hanen istället. Det kan vara som Jocke skriver, den större är äldre o börjar tappa farten. Den mindre kan nog också lättare hävda sig mot de andra fiskarna då den är tuffare.
                      Det blir svårare och svårare att hålla två par av samma art då det hela tiden kommer i ny fisk som också skall ha plats.
                      Eller så plockar du i så mycket så att ingen bryr sig om att försöka hålla ett revir
                      Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Micke Jarhl
                        Användare
                        • April 2002
                        • 2277

Tror de är lika gamla möjligen det skiljer 1år kanske på hanarna de är
                        inte last gamla däremot har den större den där fina gula färgen och den mindre
                        En aning mera grön ton på kroppen iaf när han är ilsken ,,, gjort om lite till nu bland rötterna bättre revir gränser med gömsle.
                        Ska ge dom en chans till om 3-4veckor så får vi se. Lyfter jag bort någon blir det den lille.
                        Allt är väldigt lugnt nu,, Argenta hanen tittar fram lite då då har stor respekt för
                        Bifasciata hanen men hittills helt lugnt där...där var jag mer orolig men men kan kanske ändras hehe.. vi får se..i övrigt väldigt nöjd fina firrar här hemma nu ska bli intressant följa dem i vinter när mörkret faller hehe..

Kommentar

Arbetssätt...