Alg Control B från aquatic-nature verkar giftigt för fiskar. Jag har nyligen köpt en flaska från djurmagasinet i Tyresö därför att jag inte ville flytta på stenarna då fiskarna hade yngel. Efter att jag tillsatt medlet i samband med vattenbytet så började mina fiskar att dö. Först så dog alla mina prinsessan av Burundi yngel efter bara några timmar efter en dag så började även de vuxna fiskarna av samma art och apelsincikliderna att dö. Har någon annan haft liknade erfarenheter?
Alg Control B giftigt för fiskar
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Innehåller Alg Controll B koppar? T-ciklider är inte så förtjusta i koppar.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Alg Control B från aquatic-nature verkar giftigt för fiskar. Jag har nyligen köpt en flaska från djurmagasinet i Tyresö därför att jag inte ville flytta på stenarna då fiskarna hade yngel. Efter att jag tillsatt medlet i samband med vattenbytet så började mina fiskar att dö. Först så dog alla mina prinsessan av Burundi yngel efter bara några timmar efter en dag så började även de vuxna fiskarna av samma art och apelsincikliderna att dö. Har någon annan haft liknade erfarenheter?
Att du köpt medlet från just Djurmagasinet i Tyresö känns som något av "information overflow", jag tror knappast att just de har förgiftat produkten.mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Jag har inte kvar flaskan då jag lämnade tillbaka den, men den aktiva ingrediensen var Salicylsyra. Det stod på flaskan att den var ofarlig för fiskar & växter. Jag har inte överdoserat medlet men i affären trodde dom att det berodde på ammoniak.Kommentar
-
Finns inget koppar i Alg Control! Fick svar av företaget.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kolla ifall pH har dippat....-------------------
MatsKommentar
Kommentar