Vildformer av Xiphophorus ?
Kollaps
X
-
-
-
veckan före midsommar... ( har en VW Caravelle lång så allt i akvarieväg lär rymmas......, det är nog snarare utrymmet på visa kortet som sätter begränsningarna.)
hum, nu väcker du till liv ännu mer , måste ha......måste...Kommentar
-
eller vilken föda som är lämpligKommentar
-
Nästan omöjliga att få tag på, Akvarielagret brukar ha en liknande art inne som heter Xiph. mayae. Apropå Limia perugiae är de väldigt svåra att transportera så ska de transporteras några längre sträckor får man nog singelpacka.Kommentar
-
/JockeKommentar
-
Jag köpte ett gäng Axiphophorus mayae på Trop men tyvärr utvecklades alla till hanar. Vet någon om dessa finns att få tag på? De var slut hos trop. Stora fina aggressiva som spänner sig hela tiden. De har inga problem att gå med nicaraguense och zebror.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Den dyker upp lite då och då. Akvarielagret har haft den inne, jag har för mig att Albin köpte ett gäng av dem men kommer inte ihåg om han har några kvar. Annars fungerar de som flera av de andra större svärdbärarna som hävdar sig bra med många mellanstora CA. Jag kör X. kallmani med likanande sällskap. Honorna i det karet börjar bli riktigt stora.
/JockeKommentar
-
Sv: Vildformer av Xiphophorus ?
Kolla med Roger (medlem på akvarierum.se), han har mayae med fångstort.
Hälsn JohanÖver 9kubik vatten i lokalen hittills och ca 25kvm kvar att fylla upp med akvarierKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Bra gräv på gammal tråd!
Jagar just montezumae i trakterna runt Stockholm men har inte fått napp än...Kommentar
-
Det är mycket roligt med levandefödare De passar bra med många ciklider----------------------------------
/PIAKommentar
-
Har för mig att montezuma fanns hos någon/ några i Spånga akvarieförening.Akvarister är aldrig nöjda Det kan bli bättreKommentar
Kommentar