Inga ciklidbilder här inte
Kollaps
X
-
Mina prickiga metynnisKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Läckra bilder.
Hur stora är de på bilderna?
Läste här seriouslyfish att de kan bli 18cm. Dina var riktigt vackra. Tror inte de på din bild är 18 cm men om de varit det hade det nog varit en smått otrolig syn.
( http://www.seriouslyfish.com/species...nis-maculatus/ Är det rätt art? )Senast redigerad av Nasso; 14 October 2012, 22:34.//EmilKommentar
-
Tackar!
8 cm cirkus, 5st.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Japp stämmer det är: Metynnis maculatus
edit: och ja det är en släkting vad jag vet.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Jag håller i blixten med handen och testar olika vinklar. Roligt men lite ostruktureratKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Tro på tusan så hittade jag ett yngel på 5cm av dessa idag vid vattenbytet, den måste ha gömt sig bakom bakgrunden. Jag börjar på allvar fundera på att gå igenom den för att se vad mer som finns där bakom.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Kommentar
-
Otroligt eller hur, att det kunnat växa sig så stor och fin bakom bakgrunden bland alla filterkuddar och dyngaKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Är det någon här som har/haft Ctenobrycon spilurus? Jag letar efter lite större tetror med högre kroppsform och dessa kan kanske vara något.
Om man gör en bildgoogling på den, så kommer det upp bilder på en variant med orange anal- och bukfenor... är det en annan art?Kommentar
-
Hittade nyss svaret på min egen fråga, dom med orangea fenor är Tetragonopterus argenteus. Fina firrar!Kommentar
-
Vore kul att se mer bilder på alla möjliga kompanjoner till Ciklider eller i kar helt utan Ciklider!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar