If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
min egen åsikt, inget slår en Eheim ytterfilter, kanske 120l känns för litet att ha en ytterfilter för men, det gör saken äny bättre, jag rengör mitt Eheim 2078 E högst en gång vart 7-8 månad och det tar typ 20 min max och då har jag en Juwel 400 akvarie
Tolle Angebote bei eBay für Eheim Aussenfilter. Sicher einkaufen.
Välj och vräk, tänk på en sak att dessa jag länkar till är begagnade. finns nya med för en extra slant. För mig är filtret det viktigaste i ett akvarium. mitt gick på 3800 eller 4800 kommer faktiskt inte ihåg nu men det var värt vart ända krona. Den är tyst, vattnet är rent och klart. Jämfört med hur det ser ut i mina vänners akvarier
Du ska ha runt 6ggr akvariets storlek i kapacitet, i ditt fall så behöver du 720l/timma men mer skadar absolut inte, då det ändå finns en chans att du uppgraderar akvariet senare :p
Med slangar och annat som behövs. Fullt fungerande och färdig att dra igång.
Strilrör har jag ej ej heller insugsventil men jag bruklar använda en förborrad filterrulle som får agera förfilter. Det gör att värsta junket fastnar där och är enkelt att ta ur och rengöra och medör att man mer eller mindre aldrig behöver rengöra
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Kommentar