Mitt 240L SA
Kollaps
X
-
-
-
Sv: Mitt 240L SA
Coolt, grattis.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Jaha nu förstår jag nog varför ynglen va borta, för nu står hanen och en annan hona o putsar sten igenKommentar
-
Aktiva ungdomarKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Haha, växer de på ordentligt? Jag har en känsla av att de som leker så frekvent växer långsammare, åtminstone honan i ett sådant par. För mycket av energin går åt till ägg och förhöjd aktivitet.
Finns det belägg för en sådan känsla?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jo, visst är det så. Honor som börjar leka tidigt blir i regel inte så stora. Jag har varit med om det bland Thorichthysar bland annat, som kan börja leka när de är riktigt små. /JockeKommentar
-
Men finns det någon vetenskaplig studie som stödjer detta?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Hanen är den som växt mest och honan som lekt flest gånger är den minsta. så det kan nog ligga något i detKommentar
-
Jag har undrat om det leder till att honan växer långsammare men ändå når samma storlek som om hon inte lekt fast senare?! Eller om tidigt och flitigt lekande honor förblir mindre.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar