If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Roten i mitten delar karet mitt itu! Flytta den lite åt vänster och längre bak och kanske en svärdsplanta som planteras, så att den växer upp ur roten.
samt byt vatten lite oftare.
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
Har också funderat på o flytta den mer åt vänster men mer bakåt kommer den inte då den är så stor att den precis får plats Någon växt i mitten av den va ju ingen dum ide Hur ofta törs man byta vatten utan att det ska vara någon fara? typ 20%
Roten i mitten delar karet mitt itu! Flytta den lite åt vänster och längre bak och kanske en svärdsplanta som planteras, så att den växer upp ur roten.
samt byt vatten lite oftare.
Håller med, det skulle göra stor skillnad!
Gyllene snittet!
I övrigt tycker jag burken ser nice ut, gillar rötterna/grenarna!
Har också funderat på o flytta den mer åt vänster men mer bakåt kommer den inte då den är så stor att den precis får plats Någon växt i mitten av den va ju ingen dum ide Hur ofta törs man byta vatten utan att det ska vara någon fara? typ 20%
Byt 40-50 % per vecka tills du blir av med missfärgningen av vattnet. Börja med ett större vb, typ 70%, eller 50% med ett par dagars mellanrum.
Vet inte vad du har för fisk förresten, någon som är känslig mot stora svängningar på ph?
Hur ofta byter du nu? Du kan byta 20% varje dag om du vill utan att det ska vara någon fara. Jag brukar ha ett riktmärke att byta 30% varje vecka i mina kar, men i kar där det går yngel eller ungfiskar på tillväxt och jag därför matar hårdare byter jag 30-40% två gånger i veckan.
Fan va tråkigt. Idag när jag kom hem så har jordisarna käkat upp sina yngel :/ Dom som började få lite storlek nu, konstigt att dom blev uppätna nu helt plötsligt.
Då va det dags igen Se om det blir något denna gången.
Har även köpte ett gäng med pansarmalar som verkligen livar upp i karet när dom far runt överallt som galningar
Än så länge så ser det bra ut Ynglen ligger o sprattlar i en grop och föräldrarna gräver upp halva akvariet haha.
Tänkte kolla om ni har några tips på bra grenar man kan plocka ute o ha i akvariet. Skulle vilja ha nått som kommer från ytan o går ner. Vad ska man tänka på o så?
Kommentar