Ska försöka fixa det när jag kommer hem från jobbet.
Mitt 240L SA
Kollaps
X
-
-
-
Har minskat lite med yngel men det är fortfarande ett bra gäng med i matchen
Fick några på bild i alla fall
Sen fick jag lite panik i måndags när jag kom hem från jobbet o såg att det va lite blött under akvariemöbeln och såg att ytterfiltret börjat läcka Fick det tätt efter en 3-4 försök men funderar på att köpa ett nytt o större i alla fall.Kommentar
-
Alltid kul med yngel!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kan rapportera att ynglen växer och mår bra Riktigt kul att se. Nu funderar jag dock på att uppgradera mitt ytterfilter.Kommentar
-
Har du dem i samma burk som föräldrarna eller har du flyttat dem till yngelkar?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
-
Ja du de har vuxit på sig en hel del! Alltid lika kul att se yngel som går med sina föräldrar, det är upplyftande. Har du andra arter i karet, Tetror eller malar? Säkerligen har du sagt det men jag gillar att upprepa mig, hehe.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
jag har ca 15 neontetror, 8 koppartetror, 2 Siamesisk algätare, 2 ancistrus som har lekt 1 gång men jordätarna käkade sig mätta på ynglen men räddade 5st som går i min 54L. sen är det 4st av jordätarna +ynglen som jag inte lyckats räkna men är runt 20stKommentar
-
Idag kom det hem ett roligt paket Tycker det va lite småroligt filtermaterial i botten. Dom kallar det för nått flashigt namn men det är ju bara bitar av kabelhöljen Frågan är ju hur man bäst startar upp detta filter? Köra med nya o gamla igång samtidigt ett tag eller flytta över lite av filtermaterialet från gamla filtret till detta? Hur tycker ni att strilröret funkar? Blev lite förvånad att det inte var något annat utblås med, för man får väll inte lika bra cirkulation med detta?Kommentar
-
Ska det vara mekaniska filter eller är meningen att det ska kunna byggas upp bakterier på de ytorna?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jadu mech pro heter mediat i alla fall. antar att det är tanken att det ska vara som biobollar typ. men funderar på om man inte ska slänga i filtermatta klippt i bitar där istället.Kommentar
-
Jaha då va nya ytterfiltret igång efter lite mekande En sak jag är riktigt missnöjd med är utblåset med strilröret, då man monterar en slangbit mellan dom båda rören så det blir typ helt omöjligt att vrida på strilröret o justera vinkeln upp mot vattenytan. Fattar inte att dom inte satte någon bättre koppling där. Sen inhandlades det 6st fläckig pansarmal ocksåKommentar
-
Kommentar
Kommentar