Tänk på att du har medlemsrabatt på pwss.
Mitt 240L SA
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
-
-
Ja vi får ta det någon dag Alex
Nu har mina fjärilar lagt rom i gropen Funderar på om man behöver ha någon nattlampa åt dom eller ska man ha helt nedsläkt?Kommentar
-
Nattlampa brukar jag ha så ofta jag kan när de vaktar rom. Jag har haft många fjärilslekar men aldrig lyckats komma förbi romstadiet. Lycka till nu!mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
-
I fredags lyckades jag suga upp lite rom från koppartetrorna så nu har man ett litet yngelkar igång men några mikroskopiska tetror som simmar runt Tips på hur ofta man ska göra vattenbyte och vad man ska mata med när gulsäcken är borta? Hur lång tid brukar det ta ungefär?Kommentar
-
-
Hehe. Rätta takter!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
I fredags lyckades jag suga upp lite rom från koppartetrorna så nu har man ett litet yngelkar igång men några mikroskopiska tetror som simmar runt Tips på hur ofta man ska göra vattenbyte och vad man ska mata med när gulsäcken är borta? Hur lång tid brukar det ta ungefär?
Jag skulle tro att från ägg till frisim pratar vi runt 7-8 dagar.
Startfoder är toffeldjur eller annat microskopiskt foder för jag är rädd att nykläckt artemia är för stort.
Men du kan testa artemia och äter dom det är det mycket vunnet.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Trevligt med SA.
Vad har du för fiskar mer än Fjäril, neontetra o ancistrus?
Mängd av varje??
Vet ej vad det är men efter ett antal år med malawi nu har jag blivit jäkligt sugen på annat.....Kommentar
-
Tack för tipsen Anders
Jocke: just nu har jag följande i min balja
2st ancistrus
10 neontetror
8 koppartetror
4 fjärilsciklider
Så nu har det gått ett tag med dessa fiskar och dom verkar trivas så nu ska jag försöka få tag i några jordätare I mitt kar jag köpte idag så kan det nog bli några apistogrammerKommentar
-
De borde nog ta nykläckt artemia direkt.
Odlade neontetror tidigare i år.
De matade jag även med infusorier första dagarna men troligtvis skulle även de klara artemia direkt. Koppartetror borde vara lättare gällande maten.
Projekttråd om min odling
Hallå där! Tänkte försöka ge mig på att odla dessa små rackare. Anledningen till detta är att jag såg dem leka i mitt 160L akvarium där de bor nu. Började läsa på hur odling går till och har bestämt mig för att ge det en eller flera försök. Har förstått att det är en av de knepigaste tetrorna att lyckas med, speciellt att
Här kanske du kan snappa upp nått vettigt om du läser igenomKommentar
-
Ynglen verkar klara sig bra än så länge Har lyckats räkna till 15st i alla fall
I stora karet så käkar malarna upp mina svärdsplantor Så dom ser ju inte direkt så roliga ut längreKommentar
-
Idag har akvariet varit igång i 1 månad
Fick svar av en jobbarkompis att det va järnbrist i vattnet och därför ser växterna ut sådär.
Ikväll somnade tyvärr en av mina fjärilar in Har sett konstig ut i några dagar nu, men dom andra verkar pigga så det är skönt.Senast redigerad av Toompa; 08 October 2012, 23:28.Kommentar
Kommentar