Fundering på ombygnation av karet.
Kollaps
X
-
-
Sparkar liv i tråden igen
Påfåglarna har flyttat och Pacun flyttar ur stora akvariumet idag. Jag har köpt massa växter som just nu ligger i 102 litern och tar massa plats
När jag var och köpte växterna såg jag att de hade Eldbuk hemma ....det hör till ovanligheterna att de har dem i butik....Det var 4 iofs. rätt små, men de var jättefina både i kropp, färg och fenor. Jag kunde inte låta bli, så jag köpte dem ocksåSkall dock ta hem ett par tre till, så de kan para ut själv.
Nu är frågan, dessa skall få flytta ner i stora akvariumet när det är färdigställt, men det blir lite tomt med bara några Eldbukar i ett 720 liters akvarium , så jag söker lämpligt sällskap till dessa. Har ni tips och råd, och gärna några länkar så jag kan läsa in mig på mellanstor Centralare ....de får inte bli mycket större än 25 cm. i vuxen ålder.
Jag har några Papegojciklider, som kommer att få flytta ner i stora karet så fort det är inrett och fyllt med vatten, jag tänkte att dessa skulle få "skita in" akvariet, innan et flyttar in nytt i det. De kommer även att få vara kvar sedan.
Eldbukarna är såpass små, så de kan mycket väl gå kvar i 102 litern ett tag. De är bara 5-8 cm änKommentar
Kommentar