Tysklandsresa med Ciklidvännerna i Malmö
Kollaps
X
-
-
Ny resa är planerad till vecka 38, torsdag kväll 19:e till söndag kväll 22:a september. Kan väl nämna att intresset är ganska stort redan och deltagarantalet är begränsat till 16 personer, tror jag det var. Som det ser ut just nu kanske det finns någon enstaka plats över. Ditt intresse är noterat!Kommentar
-
Ny resa är planerad till vecka 38, torsdag kväll 19:e till söndag kväll 22:a september. Kan väl nämna att intresset är ganska stort redan och deltagarantalet är begränsat till 16 personer, tror jag det var. Som det ser ut just nu kanske det finns någon enstaka plats över. Ditt intresse är noterat!
//KajKommentar
-
Ny resa är planerad till vecka 38, torsdag kväll 19:e till söndag kväll 22:a september. Kan väl nämna att intresset är ganska stort redan och deltagarantalet är begränsat till 16 personer, tror jag det var. Som det ser ut just nu kanske det finns någon enstaka plats över. Ditt intresse är noterat!Kommentar
-
Kommentar
-
Hej
Hittade ett par nya (?) namn: Aquatilis (ca 100 km SO från Düsseldorf) och OF-Aquaristik (ca 50 km N om Frankfurt). Är det nåt man kunde besöka ifall man åker mot Frankfurthållet?
Zierfische, Zierfisch Raritäten aus Südamerika, Afrika, Asien, Altum, Arapaima, Arowana, Drachenfisch, Corydora, L-Welse, Panaque, Piranha, Raubwelse, Rochen, Dekoration Steine, Aquarienwurzeln Moorkien und Mangrove, Frostfutter, Zubehör und Dienstleistungen rund um das Aquarium, Tierversand.
Aquaristik, Südamerika, Discus, Raubwelse, Rochen, L-Welse, Fische, Barsche, Welse, Stachelaale, Tanganjikasee, Tanganyika, Afrika, Ostafrika, Aquarien, Aquarientiere, Tropheus, Ophthalmotilapia, Lamprologus, Neolamprologus, Julidochromis, Altolamprologus, Cyphotilapia, Eretmodus, Tanganicodus, Benthochromis, Frontosa, Synodontis, Peckoltia, Baryancistrus, Ancistrus, Pseudacanthicus, Panaqolus, Mastacembelus, Fadenmaulbrüter, Fiederbartwelse, Butzbach, Hessen, Deutschlandmvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Det där verkar vara två lovande butiker att besöka :-). Måste kolla upp exakt var de ligger men det låter som vi kommer vara i krokarna. Vi har inte bara Malawi- och Tanganyika-freaks med oss på resorna och jag kan tänka mig några blir eld och lågor över dessa båda butiker.
Tack för tipset!
Ska jag tolka ditt inlägg som att du är intresserad hänga med?Kommentar
-
Hej
Visst är jag ju alltid intresserad, men det kan bli lite svårt att fixa det rent praktiskt.
Det jag nu håller på med, är finska ciklidföreningens tysklandsresa i höst. Vi tänker börja i Duisburg, med utställningen/träffen, och affärerna i regionen. Sedan norrut via Hamburg och Hannover till Travemünde och färjan hem.
Men frankfurthållet verkar så pass intressant, att vi kanske gör en gir den vägen. Utöver mal-ta-wi och Aqua-haus-gaus finns där som sagt de ovannämnda, samt Airfish, Dietzenbach och Glaser också.
.mvh
Mikael W
-
Hej
Visst är jag ju alltid intresserad, men det kan bli lite svårt att fixa det rent praktiskt.
Det jag nu håller på med, är finska ciklidföreningens tysklandsresa i höst. Vi tänker börja i Duisburg, med utställningen/träffen, och affärerna i regionen. Sedan norrut via Hamburg och Hannover till Travemünde och färjan hem.
Men frankfurthållet verkar så pass intressant, att vi kanske gör en gir den vägen. Utöver mal-ta-wi och Aqua-haus-gaus finns där som sagt de ovannämnda, samt Airfish, Dietzenbach och Glaser också.
./ Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Detta skulle jag verkligen vilja haka på.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Antagligen lördag 5 oktober (för det är då internationella träffen i Duisburg är).mvh
Mikael W
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Japp, men jag åker ner i egen bil av lite olika anledningar. Det finns ett par affärer som inte får missas, och sedan är ett offentligt akvarium på andra sidan gränsen till Holland av intresse under söndagen, då ända allt är stängt i Tyskland./ Anders
-
En toppenaffär som ni inte bör missa är http://www.aquahausshop.de/index.php ,som även har ett bra utbud på även lite ovanligare fiskar. Jag mötte ett gäng från Skåne där för ett par år sedan, så affären är inte helt okänd.../ Anders
Kommentar