Mått beställa akvarium till denna bänk, vad tror ni?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henke_89
    Användare
    • July 2012
    • 112

    Mått beställa akvarium till denna bänk, vad tror ni?

    Funderar stark på att göra något kul med denna bänk(Expedit från IKEA), då vi inte längre kommer att använda den som tv-bänk. Så min tanke är ju att måttbeställa ett akvarium till denna bänk med måtten: 190*38*50cm vilket alltså blir ca 360L och väldigt långt, vilket jag tycker är coolt! Antagligen slänger jag in ett litet akvarium till som det som redan sitter i nu.

    Mina tankar är ju då: Kommer bänken att hålla för detta? Ska jag ha benen? Inga ben? Eller sätta dit fler ben? Och var är billigast att måttbeställa akvarium? Och vad ska jag ha för fiskar i?

    530L Akvastabil Malawi
    222L Malawi
    150L Yngel
    120L Yngel
    25L Nanokar inbyggt i Tv-bänk http://www.redbee.se/showthread.php/...yggt-i-tvbänk
  • faltaren
    Användare
    • September 2006
    • 341

    #2
    Är inte expedit något papaktigt billigt material? Känns inte så lyckat....

    Kommentar

    • Henke_89
      Användare
      • July 2012
      • 112

      #3
      Ursprungligen postat av faltaren
      Är inte expedit något papaktigt billigt material? Känns inte så lyckat....
      "Produktbeskrivning

      Spånskiva, Papper, Träfiberskiva, ABS plast, Folie, Mönstertryckt och präglad akrylfärg, Klar akryllack"

      Så står det på IKEA.s hemsida. Men den är ju väldigt tung och känns bastant, så vet inte....Det är ju det jag behöver tips på Eller man kan förstärka den på något sätt?
      530L Akvastabil Malawi
      222L Malawi
      150L Yngel
      120L Yngel
      25L Nanokar inbyggt i Tv-bänk http://www.redbee.se/showthread.php/...yggt-i-tvbänk

      Kommentar

      • Nasso
        Användare
        • April 2011
        • 154

        #4
        Det är samma möbelserie som finns i högre variant också, typ i ett rutnät?

        Har ett 180L på en sån. Står inte riktigt i mitten så hela akvariet lutar lite. Den är lägre i mitten än vid sidan när vikt kommer på. Känns inte helt stabilt. Men är osäker på om det är samma möbelserie...

        Nols ciklidhobby tillverkar måttbeställda akvarium tror jag.

        Självklart ska du ha tanganyika ciklider. Olika snäcklekare och sandciklider.
        //Emil

        Kommentar

        • plåtis
          Användare
          • June 2002
          • 212

          #5
          Får du inte in 10 cm till? Köp ett 2 m kar på blocket med ställning. Billigare och med ställning som håller.
          Lasse.H

          Kommentar

          Arbetssätt...