Är det så märkligt egentligen? Finns ju fall bland andra djur där könet bestäms av yttre faktorer som ex pH, temp osv. Inte säker men har för mig att det gäller bland andra palettciklider, bland krokodiler bestämmer tempen i boet vilket kön som dominerar i kullen tydligen, jäkligt intressant!
Parachromis Dovii
Kollaps
X
-
-
Är det så märkligt egentligen? Finns ju fall bland andra djur där könet bestäms av yttre faktorer som ex pH, temp osv. Inte säker men har för mig att det gäller bland andra palettciklider, bland krokodiler bestämmer tempen i boet vilket kön som dominerar i kullen tydligen, jäkligt intressant!
Ja jag vet att som du säger bla. palett ciklid kan man få en ojämn fördelning av yttre faktorer och att det skulle vara så med vissa centralare oxå har jag faktiskt aldrig hört!CAKommentar
-
Verkligen fina Robin men de är väl hopplösa ihop med annat
om man inte har en mindre sjö hehe...provade en gång men blev
bara så trött på deras hemska beteende...Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Tack Micke, jag har dom i artkar då har dom lika vilkor, har inga planer att ha dom med några andra arter, även om det säkert hade fungerat att ha dom med lite större arter ett tag till iaf.CAKommentar
-
Jag fortsätter att posta några halvtaskiga foto
1.Hane nr.2
2.Hane nr.1
3.Hane nr.1 uppvaktar honan nr.1
4.Hona nr.1CAKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Cool bild tagen av Stefan Zelinka som jag har tilstånd att använda bilder från. Yngel i munnen, jag trodde först det var en snigelKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Beställde dovii från tjeckien, det kom jaguarer.. Tur va d kanske för robban på akvarievalvet fick tag i jockes?? Så nu har jag också 5st från laguna de arenal. Om jag förstått rätt, du får gärna bekräfta de jocke.Tropheus Ikola F1
Tropheus Moliro
Tropheus KasakalaweKommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar