If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Dessas bilder bör gå bra att använda. Där det står Nej så är det för att jag inte fått svar. Namn______________ArtReg__CB___Banner____Epost Ad Konings___________OK______OK_____OK________ Alan Bridges_________OK______OK_____OK________ Andrew Wood__________OK______OK_____OK________ Anton Lamboj_________OK______OK_____OK________t Arjan en Judith______OK______OK_____OK________
--(Arjan) Vill ha CB ex med hans bilder i Bernd Becker_________OK______OK_____OK________ Brian Bolen__________OK______OK_____OK________ Brian Larsen_________OK______OK_____OK________ Cindy Buhs___________OK______OK_____OK________ Daniel Pienaar_______OK______OK_____OK________ David Hansen_________OK______OK_____OK________ David Rejdemyhr______OK______OK_____OK________ David Soares_________OK______OK_____OK________ Enrico Cattani_______OK______OK_____OK________ Enrico Richter_______OK______OK_____OK________ F. Ingemann Hansen___OK______OK_____NEJ_______ Gert van Opstal______OK______OK_____OK________ Greg Steeves_________OK______OK_____OK________ Jacek Jackiewicz_____OK______OK_____OK________ Jeff Dubosc__________OK______OK_____OK________ Jerry See____________OK______OK_____OK________ Johnny Dean__________OK______OK_____NEJ_______ Justin Seals_________OK______OK_____OK________ Kevin Bauman_________OK______OK_____OK________ Klaus Steinhaus______OK______OK_____OK________ Leighton Lum_________OK______OK_____OK________ Łukasz Brzeziński____OK______OK_____OK________ Magdalena Kwolek-MirekOK_____OK_____OK________ Mark Breeze__________OK______OK_____OK________
-- Rättigheter gäller bild han skickar in til oss, ej de vi hittar på nätet. Han var lite luddig på detta men vi är säkrare om vi håller oss till detta. Dr. Martin Hoffmann__OK______OK_____NEJ_______ Ole Marius Ekeberg___OK______OK_____OK________ Patrik Hultqvist_____OK______OK_____OK________ Ronald Marcos________OK______OK_____OK________ peathenster__________OK______OK_____OK________Peter via forum Stefan Zelinka_______OK______OK_____OK________ Steve Chester________OK______OK_____OK________ Ted Judy_____________OK______OK_____OK________ Wisse Sluijters______OK______OK_____OK________
Senast redigerad av DaRe; 07 September 2012, 16:52.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Jag har nu en Malawiartikel och en Tanganyika artikel.
Jag skulle gärna ha en artikel om fler områden, vad ska man tänka på och hur gör man för att dra igång ett:
Sydamerikakar (olika profiler på kar kanske, olika storlekar)
Central-Nordamerikakar (olika profiler på kar kanske, olika storlekar)
Madagaskarkar
Asienkar
Viktoriakar
Östafrikakar
Västafrikakar utom viktoria'
Egen för Apistogramma kanske? Långsamflytande vatten osv...
mer?
Sedan mer generella artiklar:
Allra första igångsättning av akvarium, hur gör man?
Inredning av ett ciklidakvarium alla områden
Filtrering
Vattenhantering
Växter
Belysning
Mer förslag på allmänna artiklar?
Allt med ciklider i bakhuvudet men det måste ju inte vara "endast-giltigt-för-ciklider"-artiklar
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Låter intressant. Skall själv bygga upp ett centralamerikakar, så fort jag har fått sålt av fiskarna som går i karet just nu
Jag skulle med glädje motta en artikel om just Centralamerika, har några års erfarenhet av dessa själv, men är självlärd och har lärt mig ....ofta på den hårda vägen....vad som går och inte går. Vilken inredning man kan ha och inte ha Vore jättebra att kunna läsa en utförlig artikel, har förmodligen missat en massa som jag inte har tänkt på under vägens gång
Bilder har jag en massa, om någon är intresserad av att låna-/ använda i en artikel. Säg bara till i sånna fall
Låter intressant. Skall själv bygga upp ett centralamerikakar, så fort jag har fått sålt av fiskarna som går i karet just nu
Jag skulle med glädje motta en artikel om just Centralamerika, har några års erfarenhet av dessa själv, men är självlärd och har lärt mig ....ofta på den hårda vägen....vad som går och inte går. Vilken inredning man kan ha och inte ha Vore jättebra att kunna läsa en utförlig artikel, har förmodligen missat en massa som jag inte har tänkt på under vägens gång
Bilder har jag en massa, om någon är intresserad av att låna-/ använda i en artikel. Säg bara till i sånna fall
Jag har nu en Malawiartikel och en Tanganyika artikel.
Jag skulle gärna ha en artikel om fler områden, vad ska man tänka på och hur gör man för att dra igång ett:
Malawi Klar
Tanganyika Klar
Sydamerikakar (olika profiler på kar kanske, olika storlekar)
Central-Nordamerikakar (olika profiler på kar kanske, olika storlekar)
Madagaskarkar
Asienkar
Viktoriakar
Östafrikakar
Västafrikakar utom viktoria'
Egen för Apistogramma kanske? Långsamflytande vatten osv...
Tropheus Klar!
Mbunas?
Mer?
Sedan mer generella artiklar:
Allra första igångsättning av akvarium, hur gör man?
Inredning av ett ciklidakvarium alla områden
Filtrering
Vattenhantering
Växter
Belysning
Mer förslag på allmänna artiklar?
Allt med ciklider i bakhuvudet men det måste ju inte vara "endast-giltigt-för-ciklider"-artiklar
Visst kan någon skriva lite mer, det behöver inte vara avancerat, kommer det fram mer lämplkig info i artikelkommentarerna kan vi enkelt komplettera med det och vips har vi två författare.
Finns det klockrena i artikelregistret från 2004 och framåt kan jag nog plocka ur artikelregistret om författare och fotografer är ok med det.
Visst borde jag kunna få hjälp med ett CA-kar beskrivning för nybörjaren? Ci som har så många CA-intresserade aktiva på forumet. Gör nåt tillsammans vettja, ännu bättre.
Jag har ju mycket CA, men jag anser inte att jag har kompoetensen att skriva en artikel om CA-kar för nybörjare. Jag är inte mycket mer än en nybörjare själv, trots att jag har haft dem i flera år mer eller mindre. Det är bara nu de dominerar mina kar, förut har SA cikliderna och framförallt Scalarena dominerat
Jag kan däremot försöka plita ner en artikel om sydamerikansk kar (med Scalaren som huvudinvånare) för nybörjare, där känner jag mig mer säker Jag har dessutom ett sånt kar igång nu. Med svartvatten, höjd och flera olika färgkombinationer. Både slöj och med vanliga fenor
Senast redigerad av Ciklidtok; 21 October 2012, 12:03.
Scalarer för nybörjare, låter toppen. Alla artiklar går på granskning för att text ska vara korrekt men även i viss mån innehållet. Om du vill synka innehållet i förväg med någon du vet också kan en del så är det bara utmärkt.
Maila mig på med artikeln i text i mail eller wordformat.
Scalarer för nybörjare, låter toppen. Alla artiklar går på granskning för att text ska vara korrekt men även i viss mån innehållet. Om du vill synka innehållet i förväg med någon du vet också kan en del så är det bara utmärkt.
Maila mig på med artikeln i text i mail eller wordformat.
Jag skriver helst i world och bifogar i mail. Jag känner inte till någon som sitter inne med mycket kunskap, men om det finns någon så ta kontakt, antigen här eller via PM ..
Hur vill du ha artikeln uppbyggd ?? Är det något speciellt du vill att jag skall ta med ?? Jag har en del fakta från nätet när jag själv har sökt, men jag har även en hel del egen erfarenhet av dem.
Vill du ha kort på dem ?? Jag har fleraa olika färgkombinationer, jag har både slöjvarianter och de med vanliga fenor. Just nu har jag dessutom, den inte helt vanliga, Platinumscalaren i mitt kar
Kommentar