Lansering av Android app!
Kollaps
X
-
Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig
Android-appen iOS-appen -
Ännu en ny release på väg ut..... jag vet, många uppdateringar nu. Denna gång är det multiwindow support för samsung devicerHar du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig
Android-appen iOS-appenKommentar
-
Härligt.
Skulle det gå att skapa inköpslistor baserat på akvarielagrets listor. Och sedan skicka det till Akvarielagret som en beställning? De som markeras är ju de som hittas i fisksök och är beställningssortiment och det vore ju smutt om man kan göra en inköpskorg :-)Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Allting går, men detta får nog ligga en bit ner på listanHar du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig
-
Hittade en ful bugg. Om man har en telefon med hög upplösning, Galaxy S4 o liknande så blir inte bilderna uppskalade ända ut i kanterna. Men nu blir dem det, ny version på gång.
Höll på att få krupp när jag såg det.. hur kan ni använda en app med sådana buggarHar du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig
-
Ny version på gång igen dyker väl upp under eftermiddagen idag.
Hittade ett sätt att gör inloggningen i appen lite enklare att förstå. Om man i första vyn klickar på telefonens menyknapp får man numera bara upp antingen "Logga in" eller Logga ut", inte båda. Man blir inte heller automatiskt ivägskickad till telefonens egen webbläsare utan efter inloggning stannar man kvar i appen och får upp en bekräftelse på sin inloggning.
Jag jobbar även på att visa inloggningsstatus i första vyn med bild eller text, har ni några bra ideér om hur de kan se ut så tveka inte att skriva en rad här i tråden.Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig
-
Ny version på gång igen dyker väl upp under eftermiddagen idag.
Hittade ett sätt att gör inloggningen i appen lite enklare att förstå. Om man i första vyn klickar på telefonens menyknapp får man numera bara upp antingen "Logga in" eller Logga ut", inte båda. Man blir inte heller automatiskt ivägskickad till telefonens egen webbläsare utan efter inloggning stannar man kvar i appen och får upp en bekräftelse på sin inloggning.
Jag jobbar även på att visa inloggningsstatus i första vyn med bild eller text, har ni några bra ideér om hur de kan se ut så tveka inte att skriva en rad här i tråden.
Låt oss se hur det ser ut efter den här versionen.Webmaster för Ciklid.org.
Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.Kommentar
-
Krupp är jobbigt
.Kommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Nja, med tanke på formateringen så kommer sökningen inte bli så bra.Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig
-
Nu har jag lyckats ta mig in via min gamla Samsung!
Tror du Mange, att man kunde fixa det utan att först logga in via forumet från telefonen?
Vi kanske skulle kolla av detta med Joakim D och Christian då de är bättre på forum
funktioner än vad jag är. Vi kan ju logga in via webappar etc. så det kanske kan funka via
mobil appar också?Webmaster för Ciklid.org.
-
Jag hoppas kunna besöka eskilstuna malawihobby i veckan så kunde ta det med dem då!Webmaster för Ciklid.org.
-
Jag har kontakt med Eskiltuna gubarna, jag har bett dem justera lite, men ska kolla med Mange vad han vill ha mer exakt.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Nu har jag lyckats ta mig in via min gamla Samsung!
Tror du Mange, att man kunde fixa det utan att först logga in via forumet från telefonen?
Vi kanske skulle kolla av detta med Joakim D och Christian då de är bättre på forum
funktioner än vad jag är. Vi kan ju logga in via webappar etc. så det kanske kan funka via
mobil appar också?Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig
-
Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig
Kommentar