Lansering av Android app!
Kollaps
X
-
Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig
Android-appen iOS-appen -
Går det att få in en funktion som visar i appen att x- antal nya arter lagts in i artregistret?
Steg 1: Visa att x antal fler nu finns.
Steg 2: Lista de som tillkommit
steg 3: Erbjuda listan som länkar till arterna
Steg 4: Listan dessutm visar om det finns bild/text för den nya arten
För att få till detta behövs en slags revisionsflagga sättas vid fasta intervaller och där kunna indikera vad som ändrats. För att inte få detta för grovkorning kan man antingen ange förändringar per månad eller manuellt ange vad som ändrats eller tillkommit.
Mer detaljer om detta i Arbetsgrupp Ciklid.orgSenast redigerad av Joakim Draktoft; 24 September 2012, 11:17.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Ny version på market (kan ta ett par timmar innan den publiceras)
Man kan nu bläddra mellan sina favoriter i artvyn.
Information om bild o text för arten i favoritlistan uppdateras nu automatiskt om förändring skett i artinformationen.Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig
Android-appen iOS-appenKommentar
-
En milstolpe är nådd.... 100 devicer har nu appen installeradHar du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig
-
YeyKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Japp nu fungerar det. Hade någon annan app som visade pdf. Med Adobe reader går det utmärkt! Dock fungerade en del andra artiklar, kanske beror det på version eller metod pdfen skapades?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Polaroffice tror jag.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Version 1.3 är nu lanserad på Google Play.
Nyheter:
En ny meny är inlagd i artvyn med snabblänkar för sökning på google och youtube för arten, dessutom finns en länk in till ciklid.org webversionen och en länk till Fishbase.
Man kan numera visa alla släkten i samma lista, en ny genväg under artregistret som heter just "Alla".
Lite småfixar här och var.
För er som har denna appen installerad hade det varit kul att höra hur ni använder den och kanske hur ni skulle vilja använda den. Kom också gärna med synpunkter på funktioner och hur man kanske skulle kunna förbättra appen.Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig
-
Grymma uppdateringar, tack för detta!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Kommentar
-
Version 1.3 är nu lanserad på Google Play.
Nyheter:
En ny meny är inlagd i artvyn med snabblänkar för sökning på google och youtube för arten, dessutom finns en länk in till ciklid.org webversionen och en länk till Fishbase.
Man kan numera visa alla släkten i samma lista, en ny genväg under artregistret som heter just "Alla".
Lite småfixar här och var.
För er som har denna appen installerad hade det varit kul att höra hur ni använder den och kanske hur ni skulle vilja använda den. Kom också gärna med synpunkter på funktioner och hur man kanske skulle kunna förbättra appen.
/JockeKommentar
Kommentar