Så stor? Nu blev jag lite nyfiken, hur många har man i en sådan? Och hur kan den se ut inredd?
Pilgiftsgrodor.
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Jag har tänkt att ha min lekgrupp med leucomelas (5.4) i denna.
Jag får väl posta ett par bilder på vägen så du får se hur det blir.Kommentar
-
-
-
-
Kommentar
-
Det är väldigt olika.
En del grodor blir inte större än en tumnagel och behöver inte så stort medans det finns dom som blir 6-7cm och behöver ha det lite större.
Dom små är ofta mer klättrande och behöver kanske ett lite högre terrarium medan dom större är mer markbundna och behöver lite mer bottenyta.
Det finns grodor som man kan ha i grupp och sådana som bara funkar i par. Sedan kan man ha vissa arter tillsammans medan andra ska man ha själva.
Är man intresserad av att införskaffa grodor så kollar man ut vad man vill ha och sedan köper man efter den grodans förutsättningar.
Det klart bästa är att besöka någon som har grodor, då lär man sig bäst.Kommentar
-
Kommentar
-
Nä tror inte det är aktuellt för de andra i familjen att ja grodor. Men, man vet aldrig, får suga in kunskap lite här och där för nån gång kommer väll möjligheten
Jag tycker pilgiftsgrodorna är väldigt vackra och verkar vara intressanta djur.Kommentar
-
-
-
-
Härllig miljöbild!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Kommentar