Akvarium på Hornbach

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hajen
    Användare
    • August 2012
    • 2

Akvarium på Hornbach

Hej.
    är sugen på att inskaffa mig ett större akvarium på ca 400 till 500 liter då jag tycker mitt på 240 liter börjar bli tråkigt och större ger ju fler möjligheter

men jag har hört att man kan köpa akvarium på Hornbach och det för ok priser. så undrar någon som vet hur bra kvalitet det är på dessa akvarium

någon som har erfarenheter från akvarium köp hos Hornbach
  • johho
    NCS Medlem

• March 2007
    • 1825

Hornbach säljer nog endast möbelkar. Det är iaf de enda jag har sett. De har ju prisgaranti på sina grejer så det kommer inte gå att hitta billigare någon annanstans, och gör man det så säger man till, då sänker de priset.

De säljer väl etablerade märken, bland annat Juwel. Sen har hornbach i Göteborg iaf ett stort 600 liters möbelkar, detta går dock på typ 12k eller lite mera, minns inte exakt. Men det är vanliga märken som de har i sitt sortiment, så det är nog bra.

Kommentar

• Keller
      Användare
      • March 2012
      • 19

Problemet med de akvarium de har på Hornbach som jag ser det är att de har så "konstig" form i allmänhet. Större höjd än djup, helst vill man ju ha tvärtom. Vad jag har sett kan man bara köpa lösa akvarium upp till 240 liter. De större är möbelakvarium. Det är ju förvisso inget problem om man vill ha bänk också. =)

Annars tycker jag att Hornbach är bra. Kända märken till bra priser.

Kommentar

• johho
        NCS Medlem

• March 2007
        • 1825

Keller, det beror på vad man har för fisk om man vill ha högt eller inte. Skalar och Diskus uppskattar de höga akvarierna. Men själv föredrar jag också djupare akvarium, därför gillar inte jag Juwel, t.ex.

Kommentar

• Lars
          Användare
          • August 2010
          • 226

Finns en hel del olika kar på Hornbach. Själv så använder jag deras 160 liters 100x40x40. Helt klart prisvärda baljor. Hur det är med måtten på de större är jag osäker på, men tillverkningsmetoden verkar vara den samma.
          Hemsida
          FiskTorget

Kommentar

• Hajen
            Användare
            • August 2012
            • 2

Hej tack för alla svar.
            jo jag är ute efter ett möbel kar då det skall vara i mitt tv rum och det passar in i möblemanget.
            pris garanti å prisgaranti ett sådant kar kan ju gå upp i mått 13 K om det så skall vara.

Ingår det utrustning som det brukar göra eller dom e speciela och man får bara karet hehe '

Kommentar

• johho
              NCS Medlem

• March 2007
              • 1825

Det ingår det vanliga i Juwel-akvarierna, men som vanligt är ju pumpen lite för slö för storleken, så det brukar man ändå få behöva köpa något utöver.

Kommentar

• Carliz
                Användare
                • May 2012
                • 233

Ursprungligen postat av Keller
                Problemet med de akvarium de har på Hornbach som jag ser det är att de har så "konstig" form i allmänhet. Större höjd än djup, helst vill man ju ha tvärtom. Vad jag har sett kan man bara köpa lösa akvarium upp till 240 liter. De större är möbelakvarium. Det är ju förvisso inget problem om man vill ha bänk också. =)

Annars tycker jag att Hornbach är bra. Kända märken till bra priser.

Konstig form ??? Finns många akvarium med höjden längre än djupet t.ex juwel 240l

Kommentar

Arbetssätt...