Flyttning av 530 kar och fiskar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henke_89
    Användare
    • July 2012
    • 112

    Flyttning av 530 kar och fiskar.

    Vi ska börja flytta i oktober och sitter och funderar på hur jag ska göra med fiskarna medans jag flyttar det stora akvariet till huset. Just nu så går där 29 malawis, 2 kinesiska algätare och 1 fengädda. Jag har ett 120 liters som står utan fisk just nu, skulle man kunna köpa ett 150-160liters kar till och sen dela upp fiskarna i 120 och 150L medans jag flyttar det stora karet? Eller tänker jag fel? Det handlar ju om kanske 3-4dagar som dom ska gå där. Fyller det stora karet med sand, sten och vatten så fort det har kommit till det nya huset och sen får det stå igång någon dag innan jag slänger i fiskarna igen. Kan detta fungera? Eller har ni några andra bra lösningar?
    530L Akvastabil Malawi
    222L Malawi
    150L Yngel
    120L Yngel
    25L Nanokar inbyggt i Tv-bänk http://www.redbee.se/showthread.php/...yggt-i-tvbänk
  • Harmonia
    Användare
    • January 2012
    • 8

    #2
    IKEA har bra och billiga plastlådor med lock. Kanske två lådor går åt. En syreslang utan sten så bör de klara sig bra några dagar. Dessutom har du ju lite inkört vatten att pytsa i när karet är på plats. Sen kan ju lådorna användas till annat.
    Lycka till..

    Kommentar

    • Jan Kohler
      Användare
      • August 2007
      • 128

      #3
      Håller helt med föregående....några större förvaringslådor med lock och sen är det bara att se till att få cirkulation på vattnet.

      Kommentar

      • Tisse89
        Användare
        • January 2011
        • 330

        #4
        Jag hämtade "fodertunnor" från djuraffären. Funkade kalas.


        mvh Christofer
        CA

        Parachromis loisellei
        Cryptoheros sajica
        Hypsophrys nicaraguensis

        SA

        Pterophyllum altum

        < 2124L >

        Kommentar

        • Carliz
          Användare
          • May 2012
          • 233

          #5
          Regntunnor fungerar också bra

          Kommentar

          • Henke_89
            Användare
            • July 2012
            • 112

            #6
            Tror jag har löst det nu. Har fïxat ett 150l på aluställning med pump för 500kr
            Så det blir några malawis i 120L och några i 150L
            530L Akvastabil Malawi
            222L Malawi
            150L Yngel
            120L Yngel
            25L Nanokar inbyggt i Tv-bänk http://www.redbee.se/showthread.php/...yggt-i-tvbänk

            Kommentar

            Arbetssätt...