Projekt 600 S.A

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ReGGae_Ripan
    Användare
    • June 2012
    • 100

ÄNTLIGEN ÄR KAMERAN HÄR ! =)

Nu ska vi ha kul ! Här kommer ett litet test klipp.
    Senast redigerad av ReGGae_Ripan; 12 January 2013, 00:28.

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Jäsikens vad snygga diskusen är!! Kör du utan täckglas eller var det borta bara för detta?
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• ReGGae_Ripan
        Användare
        • June 2012
        • 100

Sv: Projekt 600 S.A

Tack, Jag kör med täckglas ja :-)

Kommentar

• ReGGae_Ripan
          Användare
          • June 2012
          • 100

Labbar lite, blev dock inte så bra med "bada i havet" inställningar i ett mörkt vardagsrum med 10K lampor i akvariet

Kommentar

• ReGGae_Ripan
            Användare
            • June 2012
            • 100

Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1358436762959.jpg
Visningar: 1
Storlek: 24,0 KB
ID: 683677

Små diskusarna växer så det knakar :-) de är nu nästan 8cm tl förutom den lilla som jag köpte häromdagen

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22830

Det tar sig! Tack för att du delar med dig! Kul att kolla.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• HåE
                Användare
                • September 2007
                • 1525

Kanonsnyggt biotop kar! När det gäller att vara graciös så är diskus svårslagna. Det är väl bara scalarer som kommer i närheten.
                När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• Banderad
                  Användare
                  • February 2006
                  • 3479

Snyggt kar, ser verkligen fram emot fler filmer/bilder

/Jocke

Kommentar

• ReGGae_Ripan
                    Användare
                    • June 2012
                    • 100

Tack så mycket ! Ja och de äger verkligen karet. Det här är ju mina första Diskus, visst de är lite "underskötta" om man ser på hur tex dem på Diskusforum sköter sina fiskar. De är ju ändå runt 15 månader nu och borde egentligen vara en bra bit större. Men jag hade inte riktigt orken förra året, det var nära att jag la ner hela hobbyn helt och hållet ett par gånger faktiskt. Att då byta vatten där 30-50% varje dag samt mata 6-8 ggr per dag var för tufft för mig. Så de här fiskarna kanske inte är världens snyggaste men i mina ögon är de bästa fiskarna som finns ändå. De är verkligen speciella.

Men nu har man mer tid och ork så därför tänkte jag göra rätt från början med de här nya fiskarna. Tanken är att de ska få bli 10cm TL+ och sen få komma in i det här "projektet". Vi har faktiskt satt en deadline här hemma, när bebisen som är i "ugnen" kommer ut så behövs bänken som akvariet står på i badrummet som skötbord.. Så då får de vara slut på dopingen av fisk på toalett (som frun uttryckte sig)

Tänkte jag skulle skriva lite om idéer och tankar framöver här också

Januari - Köpa L-Malar (L66 samt kanske även ett gäng L201) en grupp på 6 då av L66orna och kanske lika stor på de andra.
                    Tanken är då såklart, att få dem att producera yngel därav valet av mal.

Februari - Sätta upp Co2 reaktorn tillsammans med MH belysningen som ligger och skräpar för tillfället. Tanken är då att detta ska bli en slags korsning mellan biotop/växt kar. Jag har alltid velat få en riktig "gräsmatta" i akvariet. Får jag dock tag i en fin grupp Geophagus Orange Head eller liknande så kommer ju såklart detta aldrig funka. Sen lockar faktiskt de där riktigt stora svärdsplantorna som växer ur akvariet en del också. Jag har faktiskt lyckats få en växt att blomma en gång i det förra akvariet med bra belysning, och det jag vill lyckas med det igen. Växten var förövrigt en Cryptocoryne Affinis, vilket sägs vara rätt svårt faktiskt. Ska försöka få tag i en gammal bild på det.

Mars - Sommaren, ev skrota bänken som jag fick med det här köpet. Bygga en ny lite högre bänk. Dels för att om man ligger i Divansoffan i rummet så måste man sätta sig upp helt för att se botten på akvariet, det gillas inte.
                    Sen är det väll kanske mest för att jag tänkt få plats med lite odlingsakvarier under och ev en sump..

Kommentar

• ReGGae_Ripan
                      Användare
                      • June 2012
                      • 100

Namn: IMGP0072.jpg
Storlek: 264,4 KB
ID: 683690Klicka på bilden för större version

Namn: IMGP0013.jpg
Storlek: 277,2 KB
ID: 683691

Här är två rätt ny tagna bilder på fisken som blev smittad av "Hole in the head" av den fisk som sen dog. Denna hade dock bara en stor infektion nere på kroppen. Det syns rätt bra även fast det nu var ett tag sen, är väldigt glad att denna klara sig då den är den finaste av dem

Kommentar

• Banderad
                        Användare
                        • February 2006
                        • 3479

Vilken diskusvariant är det?

/Jocke

Kommentar

• ReGGae_Ripan
                          Användare
                          • June 2012
                          • 100

Det är Stendker Tefé, en av de finare i mitt tycke då de inte direkt är framodlade för att få en viss färg eller så utan den har lite av allt i små portioner. Så de ser ju väldigt "äkta" ut.

Kommentar

• ReGGae_Ripan
                            Användare
                            • June 2012
                            • 100

Vet att det är lite tyst här men, 2a barnet påväg men uppdateringar kring helgen utlovas :-)

Kommentar

• Banderad
                              Användare
                              • February 2006
                              • 3479

Ursprungligen postat av ReGGae_Ripan
                              Det är Stendker Tefé, en av de finare i mitt tycke då de inte direkt är framodlade för att få en viss färg eller så utan den har lite av allt i små portioner. Så de ser ju väldigt "äkta" ut.
                              Jag håller med Riktigt snygga.

/Jocke

Kommentar

• ReGGae_Ripan
                                Användare
                                • June 2012
                                • 100

Namn: uploadfromtaptalk1358855959160.jpg
Storlek: 43,2 KB