If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ni som håller er till centralamerikanska ciklider, håller ni också andra sorter som ungfödare, malar och tetror från samma område? Vilka?
Använder ni växter från området?
Bland tetrorna är det bara blind grottetra som finns tillgänglig tror jag och inga malar. Jag planerar att skaffa en massa ungfödare och hålla med mina centralare - där är ju utbudet helt OK med en hel del vildformer i affärerna. Växter vet jag inget om.
Bland tetror så kan man beställa A.mexicanus av Glaser men dom är hyffsat dyra plus att dom är glada för att äta yngel!
Jag har själv buenos aires tetror med mina Cryptoheros nanoluteus och dom fungerar bra med fler av dom mindre Centralarna.
Ungfödare finns det som Ola skriver hyffsat bra urväl på vildformer runt om i landet, har tidigare kört P.salvatores(libertymolly) tror jag dom hette, dom fungerade oxå bra med dom mindre centralarna och ungfiskar av dom större arterna tills dom är stora nog att käka upp dom vilket dom gjorde hos mig!
Malar har jag ingenaning om, jag kör bara ancistrus.
Kommentar