På besök hemma hos bla Jan Hommel

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Jesus galna storlekar. Är det bara minimalt bröd och socker är det riktigt nyttigt.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Cronan
      Användare
      • July 2008
      • 907

Ursprungligen postat av Hommel
      Aaah jeg er med på den, eller måske 2 st 600g
      Lyckas du äta 2st 600g Jan så får vi nog börja kalla Sir Jan. För det skulle vara bland det sjukaste jag har sett. Tack för ett trevligt besök plus grymt fina fiskar.

Kommentar

• Hommel
        Användare
        • February 2012
        • 23

Ursprungligen postat av Cronan
        Lyckas du äta 2st 600g Jan så får vi nog börja kalla Sir Jan. För det skulle vara bland det sjukaste jag har sett. Tack för ett trevligt besök plus grymt fina fiskar.
        Takker for de fine ord og du/i er altid velkommen Det med burgerne tager vi ved næste besøg
        If you bay some cheap....it is cheap

Kommentar

• Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

Välkommen Jan till detta formidabla forum!
          Du får gärna skriva lite om dina fiskar! Kanske en artikel till Ciklidbladet!
          mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Hommel
            Användare
            • February 2012
            • 23

Ursprungligen postat av Wilhelm
            Välkommen Jan till detta formidabla forum!
            Du får gärna skriva lite om dina fiskar! Kanske en artikel till Ciklidbladet!
            Takker Wilhelm
            Jeg har dog været her før i min egenskab af forhandler år tilbage, før jeg blev syg. Det med artiklen vil jeg da bestemt overveje. Jeg jobbede i Planteimporten i starten 80 talet da de var førende Mekka i Danmark. Med hensyn til at det er et formidabelt forum kan jeg kun give dig ret. Sverige har altid været et par steg foran Danmark med hensyn til fisk.

Kommentar

• Cronan
              Användare
              • July 2008
              • 907

Så då var det dags för ett nytt besök hemma hos Jan. 4st var vi som skulle över sundet Magnus m ,Stefan alias stiffe här på forumet , Hans och jag själv. Klockan tio skulle vi ses hemma hos Magnus föräldrar för att sen bege oss mot granlandet. Som vanligt när man får se Magnus jätte kar så får man mindervärdeskomplex över hur mycket större kar han har än mig(jag har dock fler ). Efter stått och tittat på jätte karet med en massa små Petrochromisar begav vi oss mot Danmark. Resan över sundet var som vanligt väldigt trevlig med fisksnack och en jäkla massa skitsnack och rå humor. Väldigt snabbt var vi framme hos Jan och han mötte upp oss utanför sin källare där han har de flesta av sina kar. På min inköps lista stod där endast mat och ingen fisk men som vanligt sket det sig ganska snabbt när jag fick syn på en WF grupp rödzebra med ob/mc täckning. Och Jan hade hyfsat stora yngel hemma som var till salu från denna grupp och då var det svårt att säga nej. Magnus och stiffe hade bokat WF hästnosar som kom med flyg i torsdags. Det som stiffe dock fastnades mest för vill jag säga var Jans grupp Tropheus red bishop som är nått utöver det vanliga. Hans som ännu inte förstått att Tanganyika är minst lika roligt som Malawi hade bokat Copadichromis geertsi och Whitelips sjöodlade djur och med tanke på att dom kom med flyg i torsdags så var formen på djuren strålande. Efter väldigt mycket fisksnack började vi bli hungriga och satte kurs mot Sorte gryde. Dock var det ingen vågade beställa in 900g hamburgaren eller så var vi för snåla och tog ”bara” 600g burgaren ja alla utom lättviktaren Stiffe som "bara" tog 300g burgaren men han åt upp sin burgare snabbast av alla så han får godkänt ändå. Väldigt mätta rullade vi hemåt mot Jan igen för att hämta våra fiskar. Och efter lite håvandes efter fisk och ännu mer skitsnack så var det dags att bege sig hemåt igen. Dock ska det inte ta allt för långtid innan vi återvänder jag har en grupp WF Tropheusar som snart kommer att anlända hos Jan och ett par i resesällskapet var sugen på att beställa lite ovanliga sorters Tropheusar mer än så säger jag inte. Tack för en trevlig lördags utflykt och tack Jan för det trevliga bemöttandet.
              Hade tänkt lägga in bilder men fick inte rätsida på filerna. Men kanske någon med normal dator kunskap som var med på resan kan lägga in bilderna.

Kommentar

• Hommel
                Användare
                • February 2012
                • 23

Jeg var på en måde med på rejsen så de billeder fixes her Og tak til alle for en herlig dag med mange smil

Kommentar

• maltandis
                  Användare
                  • October 2003
                  • 1567

Trevliga roadtrips ni har varit på. Är lite avis, får nöja mig med Leasing och Lagret. Till nästa resa får ni ta med en kamera som kan ta bild på fiskar istället för hamburgare
                  Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

• stiffe
                    Användare
                    • April 2002
                    • 953

Ursprungligen postat av maltandis
                    Trevliga roadtrips ni har varit på. Är lite avis, får nöja mig med Leasing och Lagret. Till nästa resa får ni ta med en kamera som kan ta bild på fiskar istället för hamburgare
                    Med hamburgarna måste du mena Magnusarna då eller????
                    Här är några foton på fiskar, men dom är tagna när fiskarna kommit "hem"...

Eretmodus Cyanosticus Kigoma Orange ska dom visst heta
                    hane
                    hona
                    mvh Stefan

Kommentar

• DaRe
                      NCS Medlem
                      • September 2009
                      • 22830

Ajajaj vilka läckerheter! Tackar
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

Jag menar Stiffes fiskbilder

///David

Kommentar

• Hommel
                          Användare
                          • February 2012
                          • 23

Ursprungligen postat av DaRe
                          Jag menar Stiffes fiskbilder
                          Enig fantastiske billeder

Du er og bliver foto mesteren Stefan

Kommentar

• DaRe
                            NCS Medlem
                            • September 2009
                            • 22830

Härlig närbild!

///David

Kommentar

• maltandis
                              Användare
                              • October 2003
                              • 1567

Ursprungligen postat av stiffe
                              Med hamburgarna måste du mena Magnusarna då eller????
                              Här är några foton på fiskar, men dom är tagna när fiskarna kommit "hem"...

Eretmodus Cyanosticus Kigoma Orange ska dom visst heta
                              hane
                              hona
                              Fina hästnosar, och bilder.
                              Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

• Hommel
                                Användare
                                • February 2012
                                • 23

Jeg experimenterer med det for tiden med en god Macro lins, får lære mig lidt fra Stiffe

Kommentar

Arbetssätt...