Petrochromis och hästnosar är mest poppis här hemma
Populäraste ciklid?
Kollaps
X
-
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
ex. Cichlasoma cf. ornatum är favoriten just nu. Men nummer ett kommer alltid vara Amphilophus citrinellus , allt det bästa och sämsta med CA i en fisk + ett ton personlighet .SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Tropheus moorii Mpimbwe Red Cheek är min favoritKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Det blir ju lätt så att sista köpet blir lite favorit...men ifall jag skulle köra en favorit i repris eller nån typ av emotionellt medelvärde skulle det bli Parachromis dovii .-------------------
MatsKommentar
-
En firre som fått mig att bli sittandes framför burken på sista tiden är Otopharynx decorus .
Ska bli spännande att se vad det blir av domKommentar
-
Jag vart tvungen att räkna efter hur många arter jag egentligen haft (jag har hållit på väldigt länge) och vad som egentligen är mest spännande. Jag kom fram till:
Malawi ca 10
Tanganyika ca 8
Västafrika ca 12
Övriga afrika ca 2
Asien Madagaskar 3
Central / Nordamerika ca 11
Sydamerika minst 62
Alltså ganska många, och en större övervikt på Sydamerika än jag väntat mig!
Ständig favorit bland cichliderna som jag alltid återvänder till: Pt. scalare!
Annars är det Apistogramma iniridae som jag misslyckats många gånger med som jag återigen försöker få att bli fler. Likaså tycker jag att mina Etroplus suratensis borde återgälda ganska många års foder med en lek.
Heroina, Hoplarchus och Uaru vill jag ha när jag får plats, men det finns ganska många spännande arter i Kongofloden också. Men det finns också så många fiskar som inte är cichlider...Kommentar
-
Centralamerikanska ciklider är det som gäller för mig och då speciellt Parachromis dovii är helt klart min största favorit som jag haft korta perioder tidigare,
och just nu har jag dovii från laguna de arenal.Senast redigerad av RobinH; 11 August 2012, 23:27.CAKommentar
-
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Ämnet borde väl heta populäraste ciklid
Så nu ändrar jag rubriken!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Enligt Akvarietekniks försäljningsstatistik är Blå fjärilsciklid den populäraste cikliden och Scalare mixade färger den näst populäraste cikliden. Dessutom är de de enda som platsar på topp 100 listan.Kommentar
-
Kommentar