Hjälp med kommande projekt...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johho
    NCS Medlem

    • March 2007
    • 1825

    #16
    Det är aboslut inte fel att köra fler hanar än bara 2. Då sprider sig aggressionerna och bara en hane slipper bli utsatt. När jag har kört troffe har jag kört X+X och det har fungerat utmärkt.

    Kommentar

    • Darizz
      Användare
      • January 2013
      • 45

      #17
      Tackar för dom bra artiklarna

      Knepigt och intressant det här med tropheus, kanske därför jag har sånt dille på dom just nu...

      Det med fler hanar för att sprida aggressionen köper jag givetvis, men sen tänker jag som novis i ämnet...

      Säg 20 st i akvariet 10+10, borde jag inreda såpass kalt att det inte finns möjlighet till väl definierade revir, alla andra tanganyika jag har haft är fruktansvärt nitiska när dom väl tagit ett revir och låter inte någon fisk komma i närheten...
      På 130cm har jag väl max platts till 2 revir, känns som om att antingen så stressas revirinnehavaren hela tiden eller så blir det "fisk.uppe.i.hörnet" problem.

      Det jag tänkte med 2+16, platts för var sitt revir, fullt upp med att locka honorna dit osv.
      Men om det är så att den dominante hanen brukar få storhetsvansinne så är det nog ingen bra ideé.

      Det jag vill undvika är att skapa en "fisksoppa", kan va så att enda sättet är att gå upp i akvariestorlek.

      Det var bara lite tankar, förmodligen helt uppåt väggarna fel men ändå...
      Lamprologus multifasciatus - Tanganicodus irsacae - Julidochromis transcriptus

      Kommentar

      Arbetssätt...