Mitt kar (Malawi/Tangayika)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TheCatfish
    Användare
    • July 2012
    • 17

Mitt kar (Malawi/Tangayika)

Mamma (ciklidtok) sa att jag också kude göra en bildtråd med mina fiskar, jar dock inte så mycket bilder ännu men det kommer väl, mer fisk ska även ner däri!

Prinsessan av Burundi (hane)

Prinsessan av Burundi (hona) hon var väldigt tunn när jag fick henne, men nu har hon fått mer hull, nu är hon fin, men fortfarande lite skygg.

Apelsinciklider, var oxå väldigt tunna när jag fick dom, dom har bra hull nu (kanske skulle behöva banta lite ) men dom är oxå väldigt sjyggam har nyligen börjat komma fram.
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Bra råd

Ser toppen ut.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Ciklidtok
      Användare
      • September 2008
      • 506

Du måste ju lägga ut mer bilder på dem nu, när de inte ser ut som tarmar längre
      www.ciklidtok.weebly.com
      *720 liter
      *375 liter
      *300 liter
      *275 liter
      *112 liter

Kommentar

• TheCatfish
        Användare
        • July 2012
        • 17

Det ska jag, men dom är fortfarande lite blyga

Kommentar

• Fredrik89
          Användare
          • March 2012
          • 124

Hej! Jag har samma sorts fiskar i mitt nya akvarium skull vara kul att få veta hur många liter dit akvarium är och att se några hel kars bilder. Själv har jag aldrig upptäckt att någon av fiskarna är särskilt blyga men dom gräver väldigt mycket. Vad är det för Malawi du har tänkt dig?

Kommentar

• TheCatfish
            Användare
            • July 2012
            • 17

Mitt kar är på 375 liter och jag vill gärna ha mer Apelsinciklider, prinsessor och Auloncara i det, så jag tror faktiskt att jag bara ska ha olika Aulonocara i det och olika Neolamprologus, jag ska faktiskt komma in men helkars bild, det är bara det att jag har haft rätt så mycket att göra på sistone, så har inte riktigt hunnit, men nu blir det lite lugnare, så snart kommer det mer bilder ska du se.
            Ska försöka få mer bilder på fiskarna nu när dom har bättre form också, men det är lite svårt för blygare fiskar har jag faktiskt aldrig haft

Kommentar

• Fredrik89
              Användare
              • March 2012
              • 124

Ursprungligen postat av TheCatfish
              Ska försöka få mer bilder på fiskarna nu när dom har bättre form också, men det är lite svårt för blygare fiskar har jag faktiskt aldrig haft
              Hur många prinsessor har du dom går i stim och har du för få kan det förklara varför dom är blyga. Prinsessorna funkar också bra som "dither fish" vilket borde locka fram apelsinerna. Har du märkt om dom gräver mycket för mina har grävt upp hela akvariet.

Kommentar

• TheCatfish
                Användare
                • July 2012
                • 17

Hanen har grävt upp under en sten så att han har som en grotta där han ofta är, honan är och cirklar runt har bara 2 prinsessor, då jag tänkte köpa 3-4 till nere i bromma, men så sa dom på akvarie lagret eftersom jag hade en säker hane skulle jag bara ha en till då han visste att det var en säker hona.
                Av apelsincikliderna har jag 5 men nu är dom framme mer och mer, men dom håller mest till på ena sidan av karet.

Kommentar

• Fredrik89
                  Användare
                  • March 2012
                  • 124

Ursprungligen postat av TheCatfish
                  Av apelsincikliderna har jag 5 men nu är dom framme mer och mer, men dom håller mest till på ena sidan av karet.
                  Jag har för mig att prinsessor blir lekmogna snabbare än andra ciklider men jag är inte säker men om så är fallet så är nog frågan om grävandet löst. Om apelsinerna bara står i et hör kanske dom blivit dit jagade utav prinsessorna.

Kommentar

• TheCatfish
                    Användare
                    • July 2012
                    • 17

Så kan det nog med all säkerhet vara prinsessorna tror jag ska till och leka då hanen gräver och beter sig konstig när honan kommer i närheten

Kommentar

Arbetssätt...