If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nu är det bara att sätta igång med tillverkningen av Easy-Life!
Ursprungligen postat av DaRe
Ha, coolt
För storförbrukaren med tillgång till kvarn/ rivverk skulle det kunna vara en idé...själv är min förbrukning minimal ( men det är kanske pga priset..)...Däremot en strumpa fylld med zeolit i filtret har jag funderat på.
Ja nån utrustning för att mala borde inte vara omöjligt att hitta. Beroende på hur grov Zeoliten är får man väll kanske krossa / grovmala i ett första steg. För finmalningen / rivningen kan man ju köra blandat med vatten...dvs en slurry/ pasta. Det skulle ju möjliggöra att man river Zeoliten med utrustning för pigment...Annars går det väll bra med mortel å låssas att man bodybuildar sig
[QUOTE=DaRe;878192]Hur skulle man gå tillväga för att regenerera? katalys?[/QUOTE
Läste en rekommendation för dammar... 10% saltlösning över natten, sen bara att spola ur den...dvs man byter tillbaka NH4+ till Na..
Vad jag utläsa ur analysen av Happy Life är att det är 2 typer av Zeolit: Clinoptilolite + Mordenite ... båda har Na, Ca, K som att bytas.. artikeln nämner också Mg men den kan jag inte se i strukturerna...
Grym info, vad i -h- jobbar du med egentligen... Eller är detta med kemi en hobby också
Information gnm Internet/ Google har aldrig varit så lätttillgängligt som nu. Jag kan tillbringa hur mycket tid som helst med att vandra på nätet. Frågan är bara när man ska sova.Däremellan jobbar jag som ytmaterialtekniker på en västsvensk biltillverkare...
Kommentar