Blev lite sugen på att starta upp ett roviskar, tittade in på Aquarium Stockholm och såg att de hade Exochochromis anagenys yellow. De var knallgula alla som simmade i det karet, har för mig att honorna var lite gråa. Om de är gula som 8 cm bör de väl inte bli grå och tråkiga, det är ju en av de rovisar jag inte testat. Är de någon som haft de som kallas yellow och vet?
Exochochromis anagenys
Kollaps
X
-
Exochochromis anagenys
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Taggar: Ingen -
Ser assnygga ut i artregistret. Vore intressant att veta var den gula varianten kommer ifrån.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
De var knallgula alla som simmade i det karet,mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Den finns över hela sjön och gillar Mbunas, de är tydligen så att honorna från norra delen av sjön är gula och de från södra grå. Antar att de som simmade i Sundbyberg är från norra delenMedlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Tycker absolut du ska skaffa. ett gäng. Dom är ju inte så jätte vanliga framförallt inte yellow variantenKommentar
-
Blev lite sugen på att starta upp ett roviskar, tittade in på Aquarium Stockholm och såg att de hade Exochochromis anagenys yellow. De var knallgula alla som simmade i det karet, har för mig att honorna var lite gråa. Om de är gula som 8 cm bör de väl inte bli grå och tråkiga, det är ju en av de rovisar jag inte testat. Är de någon som haft de som kallas yellow och vet?
här har du en bild på 1 av mina honor
Mvh Stefan WibergKommentar
-
-
-
Välkommen hit steffe123 och trevlig bild. Detta måste du bara följa upp med en egen liten tråd om din burk med dessa skönheter!! Hehe, här gäller det att passa sig...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Såna ska jag ha när det är dags för Malawi nästa gång, kul att honorna förblir gula. Blir ju nästan som ett Mbunakar jueMedlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Kommentar
-
Jo har dock inte riktigt hunnit med allt innan men hade ett gäng burkar för ett antal år men tappa intresset då, dock kom det som vanligt tebax i rasande fart så jag inhandla mig ett 720 kar vilket blev riktigt bra men får bli en egen tråd snartKommentar
-
Låter trevlilgt. Jo det går lite upp och ned. Jag tappar modet en del när jag får svårtbotade alger, men då tycker jag det kan vara en bra ide att använda algmedel för att inte ge upp för snabbt.
Ser fram emot kommande inlägg/trådar...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag har tre Anagenys, 2+1. Köpte dem med förhoppning om att det var en hanne och två honor. Det såg länge ut som att det också var så, men nu visar det sig att jag fått tag i två hannar . Fiskarna är runt 15 cm och skitsnygga , men undrar hur det kommer gå med två hannar och endast en hona, när de växt sig lite större. Finns det nån därute som har honor till salu är jag intresserad.Kommentar
Kommentar