Malawi september oktober 2012

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • October 2002
    • 601

Malawi september oktober 2012

Larry Johnson arrangerar en resa till Malawi. Avresedag för oss anmälda är 11 sept eller 13 sept, beroende på hur pass mycket tid man vill ha innan båtfärden. Annan ankomstdag går att genomföra men då behöver jag arrangera egen transport från Lilongwe till Kambiri åt Dig.

Det går att resa med Ethiopian Airlines eller KLM/Kenya Airways.

Avresa med båt från Red Zebra Lodge den 17 september och återkomst den 30 september.

Resplan över de 20 planerade dyken kan erhållas. Resan sker i södra delen av sjön.

Avresa från Malawi med flyg varierar för de olika deltagarna. Tidigast kan den ske 30 sept. De flesta åker hem 2 oktober (tror jag). Larry åker hem den 8 okt. Jag lämnar Red Zebra för resa till Victoria Falls den 30 september.

Är någon intresserad så hör av Er.
    Senast redigerad av Lars Andersson; 31 July 2012, 12:01.
    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Vore kul att höra mer om denna resa i form av artikel i CB eller nåt...
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Lars Andersson
      NCS Medlem
      • October 2002
      • 601

Jag har nu börjat förbereda mig lite grann. Hemresan kräver lite mera eftersom jag skall åka buss från Malawi till Johannesburg och då är resväskor inte något bra alternativ. Ett annat alternativ är att hyra in en bärare.

Kanske lämnar jag även en del kameraprylar i Malawi men eftersom jag tänkte mig på gorillasafari i början av nästa år så vill jag ha kameraprylarna med mig tillbaka till Sverige.

Lite mera planering avseende packningen som sagt.
      Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

Kommentar

Arbetssätt...