Är Västafrika helt "otrendigt"?
Kollaps
X
-
-
Hej David #14
Ja jeg kunne da godt sætte lidt foto ind i tråden.
Men hvordan gøres det?Kommentar
-
Ciklidtok: Kul att vi är flera med VA.
Jan: Snygg Hemichromis! Jag håller med DaRe om att det är roligt med bilder. Istället för att klicka på "Skicka snabbsvar" så väljer du "Gå till avancerad". Scrolla sedan ned en bit så hittar du "Hantera bifogade filer". Därefter bläddrar du fram den bild/de bilder du vill bifoga.
Cichlid-Power: Du har förstås rätt men han hade bara två honor kvar och jag fick bara köpa parvis (samma problem som med Malawi). Jag fick med en extra hane istället med förhoppningen att ha en dominant hane i varje akvariehalva och en strykhane i mitten vilket borde avlasta honorna något.mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Min "inköpsresa" fredag-lördag blev lyckad. Jag köpte alltså fem Pseudocrenilabrus nicolsi. Vidare blev det fyra S. casuarius, tre N. transvestitus och ett par av H. sp. Banqui. De sista var ett avskiljt lekpar som hade förärats ett eget akvarium. Skönt att få möjlighet att köpa en hane och en hona som redan parat ut sig, då slapp jag köpa en grupp med så pass stora fiskar. Förutom cikliderna fick det följa med tolv stycken Nannostomus beckfordi hem. De får förstås inte vara med i VA-akvariet utan simmar istället i mitt SA-akvarium.
Här är några halvdåliga bilder på de fiskar som ville vara med på bild. Min P. taeniata-hane, som tidigare hade akvariet för sig själv tillsammans med sin hona, färgade ut och blev vackrare när han fick konkurrenter i karet:Senast redigerad av Per B; 05 August 2012, 13:52.mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Jag kan ju bara tillägga att jag just gjort om två ganska små burkar som jag bara haft killis i till Västafrikaburkar, kommer ha ett ciklidpar i varje och lite olika Killis också.
Alltså tycker jag inte alls att Västafrika är otrendigt!
/Carlwww.stockholmsciklidklubb.comKommentar
-
Jeg prøver lige med et par Hemichromis stellifer fra Gabon.
Det er hannen øverst, og hunnen nederst.Kommentar
-
Her er lidt flere af de Hemichromis arter jeg har haft.
Billede 1 og 2, Hemichromis elongatus , han og hun.
Billede 3 og 4, Hemichromis sp. "bangui" , han og hun.
Billede 5 og 6, Hemichromis sp. "guinea 1" , han og hun.Senast redigerad av DaRe; 05 August 2012, 15:38.Kommentar
-
Störtsköna bilder. Härliga att se. Ös på för vad tyget håller för...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
-
Kommentar
-
Hej Ciklidtok:
Hemichromis lifalili er en af de Cichlider jeg skal have fat i igen, men jeg syntes mere dine ligner Hemichromis guttatus .
Her får i lige nogle foto af mine Etia nguti fra vest Cameroon.
Foto 1: Hunnen med unger
Foto 2: Hannen.
Foto 3: Hunnen.
Foto 4: Par i leg.Kommentar
Kommentar