Motaguense red tiger ihop med andra fiskar?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke P
    Användare
    • December 2006
    • 38

Motaguense red tiger ihop med andra fiskar?

Hej ,vad tror ni som haft red tiger går det ha dom med andra ca ciklider eller är dom för tuffa? Kan väl säga att karet det gäller är på 2300L med bottenyta på 2,9*1m.Där bor ju redan andra fiskar i karet bla 2 stora jaggor,2 Argentea,2 Synspila spotted chiapas och2 Salvini.Är det bara att be om problem eller vad tror ni?
  • jinnarparen
    • April 2002
    • 2670

Delvis med problem kan det ju bli, karet är ju rejält stort.
    Har själv haft motas i ett kar med 3,0*0,75 m bottenyta och det gick väl sådär.
    De är ju oftast väldigt rörliga och vill ha bra med utrymme, inte som t ex jaggor som verkar trivas med ett, förhållandevis, litet område.
    Sen beror det ju förstås på hur stora motasen är jämfört med de andra.
    Är det öppen planlösning i karet som gäller?
    Ett foto hade ju inte varit helt fel, ett så pass stort kar måste ju bara dokumenteras.
    Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• JockeB
      Användare
      • May 2004
      • 2964

Ursprungligen postat av Micke P
      Hej ,vad tror ni som haft red tiger går det ha dom med andra ca ciklider eller är dom för tuffa? Kan väl säga att karet det gäller är på 2300L med bottenyta på 2,9*1m.Där bor ju redan andra fiskar i karet bla 2 stora jaggor,2 Argentea,2 Synspila spotted chiapas och2 Salvini.Är det bara att be om problem eller vad tror ni?
      Dom är ju rätt tuffa och brukar vilja ha ett helt kar för sig själva, särskillt vid lek! Jag hade mina med bla Jaggor i ett 1125L 250*75*60. Och då släppte jag ner alla fiskar som så att säga nya i karet samtidigt, det funkade i ca ett halvår, sen hade Motan tagit över hela karet nästan, förutom ca 40-50cm av ett hörn som Jaggorna höll, men dom fick kämpa hårt!! Så jag särade allt Men ditt kar är ju större så det kanske funkar, hur stora är Motan du vill släppa i då, respektive den fisken du har i innan?
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• JockeB
        Användare
        • May 2004
        • 2964

Ursprungligen postat av jinnarparen
        Delvis med problem kan det ju bli, karet är ju rejält stort.
        Har själv haft motas i ett kar med 3,0*0,75 m bottenyta och det gick väl sådär.
        De är ju oftast väldigt rörliga och vill ha bra med utrymme, inte som t ex jaggor som verkar trivas med ett, förhållandevis, litet område.
        Sen beror det ju förstås på hur stora motasen är jämfört med de andra.
        Är det öppen planlösning i karet som gäller?
        Ett foto hade ju inte varit helt fel, ett så pass stort kar måste ju bara dokumenteras.
        Hehe du hann före Men håller med, FOTO på karet!!
        Mvh Jocke

Kommentar

• Micke P
          Användare
          • December 2006
          • 38

Motaguensen är ju ganska stora ca 30+20cm och mina andra fiskar är ca mått ,jaggor 35+25,Argenteor 27+22,synspilla 22+22 och salvini 14+12.Ska se om jag har någon bild sen ,har så svårt att fota bra har bara en kompaktkamera.

Kommentar

• JockeB
            Användare
            • May 2004
            • 2964

Motaguensen är ju ganska stora ca 30+20cm och mina andra fiskar är ca mått ,jaggor 35+25,Argenteor 27+22,synspilla 22+22 och salvini 14+12.Ska se om jag har någon bild sen ,har så svårt att fota bra har bara en kompaktkamera.
            Ok, då ser jag detta senario Motan bidar sin tid lite och kollar in dom andra firrarna vad dom går för, sen när Motahonan vill leka så kommer dom ta för sig ordentligt Men men, det kan funka, problemet som Jinnarparen sa är ju att dom offta vill ha hela karet för sig själva! Men lycka till, och fota som sagt
            Mvh Jocke

Kommentar

• Micke P
              Användare
              • December 2006
              • 38

Här är ett par ganska dåliga bilder men som sagt ingen fotograf direkt och ingen vidare kamera.

Kommentar

• RobinH
                Användare
                • August 2008
                • 2150

Här är ett par ganska dåliga bilder men som sagt ingen fotograf direkt och ingen vidare kamera.
                Riktigt trevligt kar!
                CA

Kommentar

• Carliz
                  Användare
                  • May 2012
                  • 233

Riktigt snyggt !

Kommentar

• DaRe
                    NCS Medlem

• September 2009
                    • 22826

De bjässarna ser inte större ut än apistogrammas i det karet.
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Micke Jarhl
                      Användare
                      • April 2002
                      • 2277

Snyggt kar Micke! TRevligt att se...alltid lurigt ge råd saker som kan funka för vissa går
                      åt skogen för andra tycker dock att du har bra förutsättningar att lyckas...men blir de hövdingar i karet
                      Kan det bli tufft för övriga...jag hade chansat hehe..
                      Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• cichlids4fun
                        • April 2002
                        • 3109

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                        Snyggt kar Micke! TRevligt att se...alltid lurigt ge råd saker som kan funka för vissa går
                        åt skogen för andra tycker dock att du har bra förutsättningar att lyckas...men blir de hövdingar i karet
                        Kan det bli tufft för övriga...jag hade chansat hehe..
                        jag med du kan få 2 veckors ångerrätt
                        Mvh
                        Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• JockeB
                          Användare
                          • May 2004
                          • 2964

Som sagt, nice kar
                          Mvh Jocke

Kommentar

• jinnarparen
                            • April 2002
                            • 2670

Riktigt fint kar o bilderna är bra också.
                            Det ser ut att vara en öppen planlösning som gäller i karet.
                            Det ger då stora möjligheter för motan att ta över stora delar av karet.
                            Fast de har kanske lugnat ner sig nu då de har blivit några år gamla.
                            Väl värt ett försök, motan är ju ingen ful fisk att titta på i alla fall.
                            Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Micke P
                              Användare
                              • December 2006
                              • 38

Jag vet inte riktigt om jag vågar testa , vill ju inte att nuvarande fiskar ska bli för hårt ansatta.Får nog lov att fundera lite till ,fast det var ju att fint erbjudande om ångerrätt,men som sagt är nog ändå lite tveksam.

Kommentar

Arbetssätt...