Rödamygglarver
Kollaps
X
-
-
Gå in på http://scholar.google.se/ och sök på chironomid allergy. Det mesta handlar om problemen själva myggorna men en svensk studie från 1989 pekar på ett samband med skaldjursallergi.
Den här artikeln säger något http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1567285, men jag tror inte att 20% av akvaristerna som matar med röda mygg blir allergiska. Jag kommer inte åt artikeln hemmifrån och kan inte kolla detaljer.
Chironomidae larvae and midges cause allergic reactions in approximately 20 percent of exposed people; predominantly aquarists using insect larvae as fish food and environmentally exposed subjects living in areas abounding in water are affected. Our studies include 642 subjects of whom 205 are aquarists; 85 are occupationally and 352 environmentally exposed people. 123 of them were shown to be sensitized to these insects.
Det finns hursomhelst hundratals artiklar. Ämnet är så allergiframkallande att det används för studier av allergiers mekanism vilket förstås är en orsak till att det finns så mycket vetenskap.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
jag är alltid glad o smittar av mig till mina kunder dom är alltid glada
det betyder ..... vi är gladajag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
att om jag inte klagar är det ingen som tar skada, men om alla som var missnöjda
med något skulle klaga på dig hade du inte varit lika glad och ''smittat'' av dig?Kommentar
-
Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Jag har enormt svårt att tro att man inte klagar om alla fiskarna dör efter att man matar med nyinköpta röda mygg = att Christer inte en enda gång fått den typen av klagomål tycker åtminstone jag tyder på att hans röda mygg är säkra och bra mat som funkar utmärkt till lamprologiiner.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Kommentar
-
Jag har enormt svårt att tro att man inte klagar om alla fiskarna dör efter att man matar med nyinköpta röda mygg = att Christer inte en enda gång fått den typen av klagomål tycker åtminstone jag tyder på att hans röda mygg är säkra och bra mat som funkar utmärkt till lamprologiiner.Kommentar
-
Jag har enormt svårt att tro att man inte klagar om alla fiskarna dör efter att man matar med nyinköpta röda mygg = att Christer inte en enda gång fått den typen av klagomål tycker åtminstone jag tyder på att hans röda mygg är säkra och bra mat som funkar utmärkt till lamprologiiner.
bra mat som funkar utmärkt till lamprologiiner.[/QUOTE]
det har jag alldrig skrivitjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
Kommentar