Nytt 375 malawi

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mpe71
    Användare
    • May 2010
    • 30

Nytt 375 malawi

Efter att i ca ett års tid tillfälligt kört malawi i ett gammalt slitet 250liters i väntan på tid att ta tag i saker och ting och försöka få ihop ett kar som jag faktiskt vill ha det har jag nu gjort slag i saken och köpt ett 375liters som kommer att presenteras här.

Jag hade tänkt bygga vidare på mitt gamla 250liters genom att använda modulerna och fiskarna, men då lägga till någon modul och utöka fiskgrupperna.

Ett nytt 375liters aluramskar och två nya btn-moduler inhandlades och en benställning byggdes av träreglar och målades vit. Nästa steg blev att skära loss de gamla modulerna ur 250-karet och sätta i dem och de nya i det nya karet. Sedan var det bara att flytta över sand, filtermatrial, pumpar och till sist fiskarna.

I karet går nu:
    -Golden 4+4...+ 4 yngel som jag provade att slänga i nu i samband med byte av kar.
    -Aulonocara eureka 1+2
    -Protomelas sp. steveni taiwan, taiwan reef 1+1...+ 8 yngel som åkte i nu i det nya karet...hoppas på att få ut en grupp på 3+3 i slutänden.
    - Copadichromis azureus 3+4...tror jag...tycker ofta det kan vara svårt att se om det är en hanne som inte färgat ut eller en hona. Två stycken är utfärgade, vuxna hannar och den tredje vuxna kan mycket väl vara en hanne den också som inte riktigt börjat färga ut ännu. De fyra andra är ungfiskar som jag fick av en kille från Malmö som jag skänkte mitt gamla slitna 250literskar till. Även här hoppas jag få ut en grupp på 3+3.

Det enda jag saknar i fiskväg nu är lite fler Eurekor så att jag även där får en grupp på 3+3. Målet är alltså att få ihop grupper på 3+3 bland haplisarna och ca 10 fina golden.

Hur det ser ut nu ser ni på bilden nedan!
    /Mårten
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Ståtligt kar, impand och avundsjuk
    :have a nice day_mid:have a nice day_mid:have a nice day_mid:have a nice day_mid:have a nice day_mid
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• mpe71
      Användare
      • May 2010
      • 30

Ursprungligen postat av DaRe
      Ståtligt kar, impand och avundsjuk
      :have a nice day_mid:have a nice day_mid:have a nice day_mid:have a nice day_mid:have a nice day_mid
      Tack...roligt att du gillade karet!

Kommentar

• Carliz
        Användare
        • May 2012
        • 233

Som jag skrev på ciklider, snyggt

Kommentar

• wow
          Användare
          • October 2009
          • 66

Riktigt snyggt!

Kommentar

• Ciklidtok
            Användare
            • September 2008
            • 506

Riktigt snyggt Skall be dotra kolla in den här trpåden, så kanske hon får lite inredningstips
            www.ciklidtok.weebly.com
            *720 liter
            *375 liter
            *300 liter
            *275 liter
            *112 liter

Kommentar

• mpe71
              Användare
              • May 2010
              • 30

Tack för snälla, uppmuntrande kommentarer.

Jag har sneglat lite på en del trådar om LED-belysning här, och det är mycket möjligt att det blir nästa steg för mig med detta karet. Jag vill gärna bli av med den lite för gulbruna ton som karet har just nu och tänker att en kallvit led-belysning, med lite inslag av blått, kanske hade gjort susen. Dessutom blir det ju så snyggt "skimmer" och skuggspel med LED.

Kommentar

Arbetssätt...