Djurens Ö

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bo Stenback

    Djurens Ö

    Nu startar Djurens Ö igen på tv4. [xx(] Förra gången sändes ett program om hur vi ciklidvänner "fiskad ut" Malawisjön. Denna sanning var det fler som protesterade emot utan att få gehör. Bl a på tv4 hemsida kunde man fråga programledarna och "alla får svar". Inte alla, de var och är kritiska blev utan. []
    Det kanske vore på sin plats att hålla reda på vad lillasyster Päivärinta tänker hitta på denna nya om gång.
    Bosse/
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

    #2
    Nu var det väl Tanganyikasjön programmet handlade om, även om lögnerna och okunnigheten staplades på hög i programmet, så är det bäst att vi skriver korrekt i alla fall.
    Jag skrev då till programmet som ordförande och representant för Nordiska Ciklidsällskapet och påpekade felaktigheterna men det svarade de som sagt inte på. Det som var mest skrämmande var att jag i mitt brev talade om att om det som de påstod stämde så hade vi i NCS så pass mycket internationella kontakter att vi hade haft möjlighet att agera för att få stopp på den miljöförstöring de påstod existerade pga handeln med VF fiskar.
    Trots detta svarade de inte och anledningen till detta kan enbart vara en av dessa:
    1/ De tror fortfarande på vad de sa men de skiter egentligen totalt i miljön, annars hade de ju bett oss att agera för att få stopp på miljöförstöringen.
    Vad det handlar om är att göra ett säljande program som säljer många annonsplatser som drar in en massa pengar till TV4 direktörer och Päivärinta lyxliv och vem bryr sig då om miljön.
    2/ De visste redan innan att allt som de påstod var en ren bluff men vad spelar det för roll. Det handlar ju som sagt inte om att värna om miljön utan om att dra in en massa pengar till TV4 direktörer och Päivärinta lyxliv.
    Ciklidhälsningar
    Kjell Fohrman

    Kommentar

    Arbetssätt...