If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hände lite igår.
Fiskarna simmade i ett 112l burk som bara var tänkt som tillfälligt tills jag tig hem mitt 200l från jobbet eller tog dit fisken men av mån anledning blev det inte så.
Beslutade mig för att ta hem bänken innan den va helt klar.
Saknar lite färg, luckor och en huv till belysningen men fisken kunde inte bo kvar i 112:an så jag får göra klart med burken på på och igång.
Får försöka låtabli att drälla vatten även om det är näst in till oundvikligt.
Limmde alla skarvar och målade med våtrumsfärg så jag hoppas det är lugnt om jag råkas drälla lite.
karen rullar på men möbeln har stannat av, viket jag förstod att det skulle göra om jag inte gjorde klart den innan baljan placerades på den.
saknas luckor och färg.
börjar sakna större balja igen dock.
karen rullar på men möbeln har stannat av, viket jag förstod att det skulle göra om jag inte gjorde klart den innan baljan placerades på den.
saknas luckor och färg.
börjar sakna större balja igen dock.
Allright. Ja de är ju tyvärr aldrig roligt att gå neråt i storlek på akvarier.
OM jag får igenom att få ha ett akvarie i lokalen jag hyr studion utav (privat liten bostadsrätt förening) så kommer jag nog bygga en liknande ställning.
Skulle dock behöva lite höjd för att få karet där jag vill och ändå kunna se det. Skulle det medföra några problem för stabiliteten tror du?
Skall isåfall också ha mdf på utsidan vilka borde fungera som "korstag" om man fäster dom i alla reglar.
Man skulle kunna bygga det högre utan problem, flera bygger på liknande sätt där dom har 2 -3 baljor på höjden och då utan mdf på sidor och bak som jag har utan problem.
jag överdimensionerade virket för att få det mer stabilt.
för drygt 4 månader sedan så skrev jag om och visade bild på några rödzebra-yngel som inte va lika sina syskon och så här ser dom ut idag.
4 st ser ut som den nedre och sen är det den gula på bilden.
man kan se en tendens till ränder i i nån/några i de av dom som har den mer rätta orange/röda färgen.
så vad kan detta bero på?
är det en korsning mellan zebran och hongin som gick i samma burk eller kommer det från gener längre bak?
Jag kommer ha kvar dem och se hur de utvecklas.
Kommer troligtvis sepparera dem från andra rödzebror och hongi i egen burk och inte sprida vidare.
Har inte hjärta att ta bort fullt friska fiskar.
Kommentar