vem är så jag

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ciklidtok
    Användare
    • September 2008
    • 506

vem är så jag

Hej på er alla glada akvarister. Jag är själv en galen akvarist, med förkärlek för stora bökiga ciklider, främst från Centralamerika, och konstiga udda monster.

Jag har 6 akvarium i gång, alla ...utan undantag...innehåller ciklider mer eller mindre. Men de innehåller även Channor, Ålar och pirayor. Det kommer även att införskaffas fler channor, samt Fengäddor inom kort.

Jag vet inte vad jag skall skriva i övrigt, ni får väl fråga om ni undrar över något
    www.ciklidtok.weebly.com
    *720 liter
    *375 liter
    *300 liter
    *275 liter
    *112 liter
  • Kajjjan
    NCS Medlem
    • June 2008
    • 1882

Välkommen! Här finns gott om galningar så du kommer säkert att känna dig hemma här i forumet ganska snabbt.
    Vad har du för besättningar i de olika karen?

//Kaj

Kommentar

• Ciklidtok
      Användare
      • September 2008
      • 506

det låter bra det

Tja, jag har mestadels ciklider i karen. I stora har jag jaguarciklider, Påfågelciklider, 2st. Channa aurantimaculata och ett gäng Rödbukad pacu. I de andra går det halvastora ciklider, mestadels från Centralamerika, men även några Sydamerikanare Papegojciklider, Flowerhorn,Oscars, JD, Zebra och några andra som inte hör till cikliderna. Jag har en Mindre Channa (Marulia) i ett utav dem, och inom kort kommer det in en kub på 325 liter, där tänkte jag flytta ner mina scalarer och köpa till några fengäddor Med det akvariumet följer det även några paletter, men de vet jag nte om jag skall ha kvar eller om jag skall kränga iväg dem
      www.ciklidtok.weebly.com
      *720 liter
      *375 liter
      *300 liter
      *275 liter
      *112 liter

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Channor är asgrymma!

Vilka ciklider har du med pirayorna? Eller räknar du in Rödbukad pacu som piraya?

Jag hade dessa rackare, Rödbukad pacu, men de växte så galet snabbt att jag var tvungen att sälja dem.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• JockeB
          Användare
          • May 2004
          • 2964

Välkommen
          Mvh Jocke
          Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• Banderad
            Användare
            • February 2006
            • 3479

Välkommen till forumet!

/Jocke

Kommentar

• Ciklidtok
              Användare
              • September 2008
              • 506

Tack för välkomnandet

DaRe : Jodå jag räknar dem som Pirayor. Jag har 6 stycken som går med ett par vuxna Jaguarer, Ett par vuxna Påfågelciklider och 2 vuxna Channor (aurantimaculata) Jag gillar också channorna skarpt, har även en liten i ett annat kar, en Marulia....men vill ha fler
              www.ciklidtok.weebly.com
              *720 liter
              *375 liter
              *300 liter
              *275 liter
              *112 liter

Kommentar

Arbetssätt...