Har ett par Herotilapia multispinosa "orange eye". Nu är frågan, hur lättlekta är dom? Mina har lagt 1 gång, men hanen fattade inte vad han skulle göra . så det blev inget.
Lättlekta?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Det varierar väldigt mycket från par till par. Sällskapet i karet kan också vara avgörande. Mina som jag hade innan lekte oftare med bättre resultat när de fick vara kungar i karet. När de gick med andra jämnstora CA-ciklider var det inte lika ofta.
/JockeKommentar
-
Har du några foton på dessa orange eye skiljer de sig från vanliga?!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Ok. Skiljer de sig åt via fångstplats eller vad vet vi om dem?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag tror att det är en odlingsform, men jag har egentligen ingen aning. Det enda som skiljer dem åt färgmässigt är att ögonen är oranga istället för gula.
/JockeKommentar
-
Hmm intressant i alla fall. Någon har en ide.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Snygg!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Ahh, intressant. Jo jag läste om det på ett hollänskt forum men hittade ingen info om fångstplats eller annat som pekar ut den arten.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
-
Kommentar