840 liter CA i Malmö

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kajjjan
    • June 2008
    • 1875

Här är en liten video men det är helt omöjligt att fokusera rommen men det framgår ändå att där finns rom.
    Beklagar speglingar mm, men det är bättre än ingenting...

/Kaj

Kommentar

• RobinH
      Användare
      • August 2008
      • 2150

Det ser riktigt trevligt ut kajjan!
      CA

Kommentar

• Kajjjan
        • June 2008
        • 1875

Tack Robin! Ja, det är helt ok nu bortsett från att jag skulle vilja ha bort det lilla Motaguenseparet, Eldbukarna och Niccarna i första skedet. Och så skulle jag vilja byta ut en jaggahona mot en hanne, men det är väl att utmana ödet... Jag gillar verkligen jaggor också.

//Kaj

Kommentar

• RobinH
          Användare
          • August 2008
          • 2150

Ursprungligen postat av Kajjjan
          Tack Robin! Ja, det är helt ok nu bortsett från att jag skulle vilja ha bort det lilla Motaguenseparet, Eldbukarna och Niccarna i första skedet. Och så skulle jag vilja byta ut en jaggahona mot en hanne, men det är väl att utmana ödet... Jag gillar verkligen jaggor också.

//Kaj
          Ja hade jag haft plats så hade jag inte tvekat på det lilla paret,
          dom 2 jaggorna som går i sandby är garanterat en hane och en hona, jag var där häromdagen o sålde fisk och passade på att kolla på jaggorna så detr är väl bara för dig att ta med dig en av dina och byta mot den större mörkare som går i sandby.
          CA

Kommentar

• Kajjjan
            • June 2008
            • 1875

Ursprungligen postat av RobinH
            Ja hade jag haft plats så hade jag inte tvekat på det lilla paret,
            dom 2 jaggorna som går i sandby är garanterat en hane och en hona, jag var där häromdagen o sålde fisk och passade på att kolla på jaggorna så detr är väl bara för dig att ta med dig en av dina och byta mot den större mörkare som går i sandby.
            Ja jag har sett den hannen. Det jävliga är att när jag köpte de här två så var det de två som nu går i sandby som jag bestämt mig för men av någon dunkel anledning ändrade jag mig i sista minuten.
            //Kaj

Kommentar

• cichlids4fun
              • April 2002
              • 3109

hur gick det med leken?
              Mvh
              Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Kajjjan
                • June 2008
                • 1875

Ursprungligen postat av cichlids4fun
                hur gick det med leken?
                Jo där är yngel nu. Honan har fullt sjå att hålla dem i en hög. Hannen hjälper till bra. Han jagar iväg alla. Största hotet är de där två jagga-honorna. Ett par gånger idag har det blivit en jäkla snurr där mellan den ena jaggahonan och motta-hannen. Han är ju fortfarande bara knappt hälften så stor som jaggahonorna.
                Vi får se hur det slutar, men det är inte läge att introducera en jaggahanne där i alla fall... Men det blir väl snarare till att avlägsna jaggorna och de andra och bara behålla Motaguensisarna, dvs det ena paret av de två. I slutändan blir det nog så.

//Kaj

Kommentar

• LN
                  Användare
                  • December 2004
                  • 4744

Här är en liten video men det är helt omöjligt att fokusera rommen men det framgår ändå att där finns rom.
                  Beklagar speglingar mm, men det är bättre än ingenting...

/Kaj
                  Snyggt akvarium du har där Kajjjan.
                  Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Kajjjan
                    • June 2008
                    • 1875

Ursprungligen postat av LN
                    Snyggt akvarium du har där Kajjjan.
                    Tack LN! Kul att höra det från dig - då är du inte helt bländad av korallrevsakvariets skönhet och mångfald utan kan uppskatta ett enkelt CA-kar också!

Kom hem idag efter en veckas semester. Nu har jag en liten svärm mini-Motaguensisar simmande, noga övervakade av mamman.

//Kaj

Kommentar

• Kajjjan
                      • June 2008
                      • 1875

Det är omöjligt att få någon bild på ynglen, men de finns där - frågan är hur länge? Finns i och för sig väldigt många gömställen så chansen finns kanske att något yngel överlever, men det är väl knappast troligt. Kul att det här paret lyckats i alla fall.
                      Annars har det inte hänt något med karet. Nästa steg är att flytta ut alla utom Motaguensisarna och ev Nicaraguerna.
                      Här kommer några bilder på karet som det ser ut idag och några på Motaguensis-honan och ett på ena jagga-honan:

//Kaj

Kommentar

• Micke Jarhl
                        Användare
                        • April 2002
                        • 2277

Det är omöjligt att få någon bild på ynglen, men de finns där - frågan är hur länge? Finns i och för sig väldigt många gömställen så chansen finns kanske att något yngel överlever, men det är väl knappast troligt. Kul att det här paret lyckats i alla fall.
                        Annars har det inte hänt något med karet. Nästa steg är att flytta ut alla utom Motaguensisarna och ev Nicaraguerna.
                        Här kommer några bilder på karet som det ser ut idag och några på Motaguensis-honan och ett på ena jagga-honan:

[ATTACH]39667[/ATTACH]

[ATTACH]39666[/ATTACH]

[ATTACH]39668[/ATTACH]

[ATTACH]39665[/ATTACH]

//Kaj
                        Snyggt kaj här hemma går det.åt helsike med guldsöm... aggressiv bukvatten frisk i fre dödssjuk nu trist...
                        Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• Kajjjan
                          • June 2008
                          • 1875

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                          Snyggt kaj här hemma går det.åt helsike med guldsöm... aggressiv bukvatten frisk i fre dödssjuk nu trist...
                          Jag såg det i en annan tråd - fy fa vad trist! Han såg ju ut att etablera sig bra där för bara några dagar sedan. Såg det paret live i Sandby och var så sugen på dem men hade ingen plats för dem. Hoppas du lyckas häva skiten.

//Kaj

Kommentar

• Micke Jarhl
                            Användare
                            • April 2002
                            • 2277

Kanske han var lite mycket på de andra markerar hela tiden
                            Absolut inga skador men misstänker stress.. tror det är helkört tyvärr
                            Jäkla Skit ...
                            Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• Kajjjan
                              • June 2008
                              • 1875

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                              Kanske han var lite mycket på de andra markerar hela tiden
                              Absolut inga skador men misstänker stress.. tror det är helkört tyvärr
                              Jäkla Skit ...
                              Ja, sådana bakslag är alltid lika jäkla jobbiga. Lider med dig!

//Kaj

Kommentar

• RobinH
                                Användare
                                • August 2008
                                • 2150

[ATTACH]39667[/ATTACH]

[ATTACH]39666[/ATTACH]

[ATTACH]39668[/ATTACH]

[ATTACH]39665[/ATTACH]

//Kaj
                                Karet har blivit jäkligt snyggt Kaj, kul att det fungerar med alla fiskar ihopa fortfarande
                                CA

Kommentar

Arbetssätt...